Діагностична (контрольна) робота №6
Прикметник
І варіант
Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.
[1]На синіх долонях вечора темним смутком горбатився старий вітряк і в благанні простягав руки чи то до неба, чи то до людей. [2] Звикши до праці, до гурту, він німотно карався без них, і тихі сльози скапували з його крил. [3]Та ось поволеньки, не вірячи собі, заскрипіли крила, задзвеніло зерно і зашелестів несміливий теплий струмочок борошна, на якому тримається хліборобська доля. [4]А над степом стояла така тиша, що було чути, як знизу дихає найважчий колос, а згори випадають холодні роси.
Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.
1.У першому реченні прикметників (0,5б.)
А п’ять Б чотири В три Г два
2. Не можна утворити ступені порівняння від прикметника (0,5б.)
А синій Б несміливий В важкий Г холодний
3. Прикметник найвищого ступеня порівняння вжито в реченні (0,5б.)
А 1 Б 2 В 3 Г 4
4. Прикметники м’якої групи є в реченні (0,5б.)
А 1 Б 2 В 3 Г 4
Завдання 5─ 14 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ
5. Лише якісні прикметники вжито в рядку(0,5б.)
А мудрий, цегляний, холодний Б повільний, великий, темний
В довгий, осінній, світлий Г старанний, батьківський, багатий
6. Лише відносні прикметники вжито в рядку(0,5б.)
А автобусний, електронний, шевченківський
Б вечірній, франківський, солодкий
В глибокий, здібний, Маріїн
Г курячий, попелястий, батьківський
7. Присвійний прикметник вжито в словосполученні(0,5б.)
А бджолине крило Б вовча натура
В заяча шапка Г лебедина пісня
8. Суфікс -ев- пишеться на місці пропуску в слові(0,5б.)
А замш…вий Б кущ...вий
В кварц...вий Г слив…вий
9. Літера -і- пишеться на місці пропуску в усіх словах рядка(0,5б.)
А гідравл…чний, романт…чний Б титан...чний, фіз…чний
В математ...чний, енергет…чний Г лакон…чний, псих…чний
10. Правильно утворено ступені порівняння прикметників у всіх словах рядка(0,5б.)
А самий дорогий, більш смачний
Б тихіший від усіх, дорожчий
В кращий, найбільш широчезний
Г прежовтуватий, найбільш спокійний
11. Подвоєні -нн- треба писати в обох словах рядка(0,5б.)
А здорове(н/нн) ий, качи (н/нн) ий Б нездола(н/нн) ий, шале(н/нн) ий
В свяще(н/нн) ий, невблага(н/нн) ий Г віко(н/нн)ий, греча(н/нн)ий
12. НЕ треба писати окремо із наступним словом у реченні(0,5б.)
А Здійснив (не)сподіваний маневр.
Б Синоптики прогнозують (не)великий дощ.
В Млинці краще споживати (не)гарячими, а холодними.
Г Це був (не)щасний випадок.
13. Через дефіс потрібно писати прикметники(0,5б.)
А 90/ метровий, молочно/м’ясний, східно/ слов’янський
Б музично/танцювальний, південно/ західний, івано/ франківський
В військово/ зобов’язаний, північно/ східний, жовто/ блакитний
Г анти/вірусний, золото/гарячий, військово/морський
14. Присудок виражений прикметником у реченні(0,5б.)
А Усе мені рідне в ріднім краю.
Б Хлопець прогулювався зимовим лісом.
В Він присів на повалений стовбур.
Г Мова ─ це всі глибинні пласти духовного життя народу.
15. Ступені порівняння можна утворити від усіх прикметників, записаних у рядку(0,5б.)
А вродливий, складний, сліпий
Б сумний, лисий, зелений
В архіважливий, добрий, веселий
Г теплий, жовтий, розумний
16. Закінчення -ий має прикметник, утворений від слова(0,5б.)
А всесвіт Б осінь
В обід Г неділя
Завдання 17-18 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
17. Установіть відповідність.(1б.)
Ступені порівняння 1 проста форма вищого ступеня 2 складена форма вищого ступеня 3 проста форма найвищого ступеня 4 складена форма найвищого ступеня
| Приклад А найсолодший Б більш солодкий В найбільш солодкий Г солодший Д пресолодкий |
18. Установіть відповідність.(1 б.)
Група прикметників | Приклад |
1 якісний прикметник | А лисяча шапка |
2 присвійний прикметник | Б лисяча нора |
3 відносний прикметник
| В лисячий характер |
|
|
19. Розберіть прикметник як частину мови.(2б.)
Час - найкращий лікар.
Немає коментарів:
Дописати коментар