вівторок, 22 квітня 2025 р.

Діагностична (контрольна) робота. Прикметник як частина мови (24.04.2025)

 Діагностична (контрольна) робота №6

Прикметник

І варіант

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

[1]На синіх долонях вечора темним смутком горбатився старий вітряк і в благанні простягав руки чи то до неба, чи то до людей. [2] Звикши до праці, до гурту, він німотно карався без них, і тихі сльози скапували з його крил. [3]Та ось поволеньки, не вірячи собі, заскрипіли крила, задзвеніло зерно і зашелестів несміливий теплий струмочок борошна, на якому тримається хліборобська доля. [4]А над степом стояла така тиша, що було чути, як знизу дихає найважчий колос, а згори випадають холодні роси.


Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.

1.У  першому реченні прикметників (0,5б.)

А п’ять                      Б чотири                  В три                         Г два

2. Не можна утворити ступені порівняння від прикметника (0,5б.)

А синій                     Б несміливий          В важкий                  Г холодний

3. Прикметник найвищого ступеня порівняння вжито в реченні (0,5б.)

А 1                             Б 2                             В 3                  Г 4

4. Прикметники м’якої групи є в реченні (0,5б.)

А 1                             Б 2                             В 3                  Г 4

Завдання 5─ 14 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ

5. Лише якісні прикметники вжито в рядку(0,5б.)

А мудрий, цегляний, холодний              Б повільний, великий, темний

В довгий, осінній, світлий                       Г старанний, батьківський, багатий  

6. Лише відносні прикметники вжито в рядку(0,5б.)

А автобусний, електронний, шевченківський

Б вечірній, франківський, солодкий

В глибокий, здібний, Маріїн     

Г курячий, попелястий, батьківський  

7. Присвійний прикметник  вжито в словосполученні(0,5б.)

А бджолине крило                         Б вовча натура

В заяча шапка                                 Г лебедина пісня  

8. Суфікс -ев- пишеться на місці пропуску в слові(0,5б.)

А замш…вий                                              Б кущ...вий

В кварц...вий                                   Г слив…вий  

9. Літера -і- пишеться на місці пропуску в усіх словах рядка(0,5б.)

А гідравл…чний, романт…чний                       Б титан...чний, фіз…чний

В математ...чний, енергет…чний          Г лакон…чний, псих…чний  

10. Правильно утворено ступені порівняння прикметників у всіх словах рядка(0,5б.)

А самий дорогий, більш смачний                    

Б тихіший від усіх, дорожчий

В кращий, найбільш широчезний                    

Г прежовтуватий, найбільш спокійний  

11. Подвоєні  -нн- треба писати в обох словах рядка(0,5б.)

А здорове(н/нн) ий, качи (н/нн) ий       Б нездола(н/нн) ий, шале(н/нн) ий

В свяще(н/нн) ий, невблага(н/нн) ий    Г віко(н/нн)ий, греча(н/нн)ий  

12. НЕ треба писати окремо із наступним словом у реченні(0,5б.)

А Здійснив (не)сподіваний маневр.

Б Синоптики прогнозують (не)великий дощ.

В Млинці  краще споживати (не)гарячими, а холодними.

Г Це був (не)щасний випадок.

13. Через дефіс потрібно писати прикметники(0,5б.)

А 90/ метровий, молочно/м’ясний, східно/ слов’янський

Б музично/танцювальний, південно/ західний, івано/ франківський

В військово/ зобов’язаний, північно/ східний, жовто/ блакитний           

Г анти/вірусний, золото/гарячий, військово/морський

14. Присудок виражений прикметником у реченні(0,5б.)

А Усе мені рідне в ріднім краю.

Б Хлопець прогулювався зимовим лісом.

В Він присів на повалений стовбур.    

Г Мова ─ це всі глибинні пласти духовного життя народу.

15. Ступені порівняння можна утворити від усіх прикметників, записаних у рядку(0,5б.)

А вродливий, складний, сліпий

Б сумний, лисий, зелений

В архіважливий, добрий, веселий

Г теплий, жовтий, розумний

16. Закінчення -ий має прикметник, утворений від слова(0,5б.)

А всесвіт                                                      Б  осінь

В обід                                                           Г неділя

Завдання 17-18 передбачають  установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ

17Установіть відповідність.(1б.)

Ступені порівняння

1 проста форма вищого ступеня

2 складена форма вищого ступеня

3 проста форма найвищого ступеня

4 складена форма найвищого ступеня

 

Приклад 

А найсолодший

Б більш солодкий

В найбільш солодкий

Г солодший

Д пресолодкий

18Установіть відповідність.(1 б.)

Група прикметників

Приклад 

1 якісний  прикметник

А лисяча шапка

2 присвійний  прикметник

Б лисяча нора

3 відносний прикметник

 

В лисячий характер

 

 

19. Розберіть прикметник як частину мови.(2б.)

Час - найкращий лікар.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Контрольна робота

  Контрольна робота №6 Всеволод Нестайко, Валентин Чемерис, Олесь Бердник, Галина Пагутяк Варіант 1 І рівень Завдання 1─ 12 мають по чотири ...