Сторінки

Цікаво знати

Сторінки

неділя, 11 травня 2025 р.

Контрольний зріз знань (12.05.2025)

 Контрольний зріз знань

з української мови

учня 7-А класу

КЗ «Світловодська спеціальна школа КОР»

                      за ІІ семестр 2024-2025 н.р.


Завдання 1─ 6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

1.Укажіть дієприкметник(0,25 б.) 

А пошити Б пошитий

В пошито Г пошивши  

2. Укажіть пасивний дієприкметник (0,25 б.) 

А сяючий Б збитий

В посивілий Г пожовклий  

3. Дієприслівник відповідає на питання(0,25 б.) 

А що роблячи? Б що зроблено?

В що робити? Г який?


4. Літеру и на місці пропуску потрібно написати в рядку (0,25 б.) 

А плакуч…верби Б ведуч.. вечора

В усі літаюч.. об’єкти Г плануюч.. нову мандрівку 

5.Укажіть синтаксичну роль виділеного слова в реченні(0,25 б.) 

А сонце, захекавшись, потім зійшло.

А підмет Б додаток

В означення Г обставина  

6. Дієприслівники доконаного виду утворюються за допомогою суфіксів (0,25 б.) 

А -учи, -ючи Б -ачи, -ячи

В -ши Г -анн(ий), -янн(ий)

Завдання 7─ 14 мають по п’ять варіантів відповідей, серед яких лише 

ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ

7. Лише активні дієприкметники наведено в рядку (0,5б.)

А  печений, зів’ялий, лежачий Б  колотий, посивілий, ріжучий

В  киплячий, пожовкле, достиглий Г  звернений, квітучий, залитий

Д блукаючий, почорнілий, пригнічений 

8. Частку не пишемо окремо у всіх сполуках,ОКРІМ (0,5б.)

А ще не/розв’язані проблеми, проблеми не/вирішені

Б не/спростовані факти, не/виголошена промова

В ніким не/співані пісні, не/заплановані заздалегідь заходи

Г не/прочитані мамою казки, контрольна не/написана

Д не/задоволений зовсім, не/виконане мною завдання 

9. Граматичну помилку допущено в рядку(0,5б.)

А Відпочивши біля багаття, хлопці рушили далі.

Б Повертаючись зі школи, зустрів друзів.

В Не вагаючись ні хвилини, Дмитро погодився поїхати з нами.

Г Їдучи на возі, ми довго вдивлялися в зоряне небо.

Д Читаючи книгу, у нього завмирало серце.

10. Дієприкметниковий зворот  треба відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущено) (0,5б.)

  А Тремтячими від хвилювання руками Тарас розгорнув папір.

Б Через вікно зазирнув клапоть неба присипаний срібним пилом.

  В Повитий туманом острів пливе в морі.

  Г У небі мерехтіли густо посіяні зірки.

Д Глибоко приховані спогади бентежили Олену  

11. У якому рядку правильно розставлені розділові знаки(0,5б.)

А Троянди гріючись, на сонці нескупім нам серце радують відродженням своїм.

Б Стрибаючи по оброслім мохом камінню дзюркотів ясний струмок.

В Струснувши з себе росу та відігнавши непримітні тіні, степ горить рівним жовто- зеленим кольором.

Г Теплий дощ напоїв спраглу землю, повернувши каштану, молодість.

Д Стомившись, від напливу вражень приліг відпочити.  

12.Не з усіма дієприслівниками слід писати окремо в усіх рядках, ОКРІМ   (0,5б.)

А  не/навидячи,  не/здужавши 

Б  не/показуючи, не/виголосивши

В  не/усвідомлюючи, не/зробивши

Г  не/повідомивши, не/зрозумівши

Д  не/зупиняючись, не/чекаючи, не/питаючи 

13.Не виділяється комами одиничний дієприслівник у реченні (розділові знаки пропущено) (0,5б.)

А Не зрозумівши дівчинка запитала ще раз.

Б Старі верби стоять похнюпившись.

В Я радіючи дивлюсь на сади в цвіту.

Г Умившись  дядько одягав чисту сорочку й сідав до столу.

Д Засинаючи  ще почув  як увійшла мати.  

14.  Граматично правильне продовження речення  Купуючи  мобільний телефон,.. 

наведено в рядку (0,5б.)

А не забудьте уточнити термін гарантії. 

Б нам запропонували три різні марки.

В у нас виникли великі сумніви.

Г до дівчат привітно усміхнувся продавець.

Д до мене підійшов продавець.  


15. Помилку в утворенні форми ступенів порівняння прислівника допущено в рядку(0,5 б.)

А швидко-швидше Б холодно-холодніше

В погано-поганіше Г добре-краще

Д низько-нижче

ІІ рівень

Завдання 16-20 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ

16.Установіть відповідність між прислівниками та їх тлумаченням (1б.) 

1 безпомилково

2 стисло

3 сердито

4 навколо

 

А коротко

Б правильно

В поблизу

Г усюди

Д дратівливо

17.Установіть відповідність між членами речення та  виділеними словами (1б.) 

1 присудок

2 означення

3 обставина

4 підмет

 

А  Брехливу собаку далеко чути.

Б  Тихо в кабінеті.

В  Дорога праворуч веде в ліс.

Г  Сонце, напевно, уже прокинулося.

Д  Нехай ніколи не  трапляється таке «весело».


18.Установіть відповідність між способами творення прислівників та прикладами (1б.) 

1 префіксальний

2 суфіксальний

3 префіксально-суфіксальний

4 складання

 

А глибоко, добре

Б невесело, запізно                                                                                                                                                                                                                                                           

В по-іншому, угорі

Г часом, здалека

Д ліворуч, босоніж

19.Установіть відповідність між прислівниками та ступенями порівняння (1б.)

1 найбільш важливо

2 важливіше

3 більш важливо

4 найважливіше

 

А вищий ступінь порівняння (проста форма) 

Б вищий ступінь порівняння (складена форма)

В найвищий ступінь порівняння (проста форма)

Г найвищий ступінь порівняння (складена форма)

20. Установіть відповідність між розрядом прислівника та прикладом (1б.)

1 способу дії

2 часу

3 міри й ступеня

4 місця

 

А пішки

Б занадто

В навесні

Г навколо

Д наперекір

ІІІ рівень

21.Зробіть розбір виділеного слова як частини мови(1 б.):

Непорушно стоять дерева.

  • Частина мови.

  • На яке питання відповідає?

  • Розряд за значенням.

  • Ступінь порівняння (якщо є)

  • Синтаксична роль.


Немає коментарів:

Дописати коментар