Контрольний зріз знань
з української мови
учня 7-А класу
КЗ «Світловодська спеціальна школа КОР»
за ІІ семестр 2024-2025 н.р.
Завдання 1─ 6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
1.Укажіть дієприкметник(0,25 б.)
А пошити Б пошитий
В пошито Г пошивши
2. Укажіть пасивний дієприкметник (0,25 б.)
А сяючий Б збитий
В посивілий Г пожовклий
3. Дієприслівник відповідає на питання(0,25 б.)
А що роблячи? Б що зроблено?
В що робити? Г який?
4. Літеру и на місці пропуску потрібно написати в рядку (0,25 б.)
А плакуч…верби Б ведуч.. вечора
В усі літаюч.. об’єкти Г плануюч.. нову мандрівку
5.Укажіть синтаксичну роль виділеного слова в реченні(0,25 б.)
А сонце, захекавшись, потім зійшло.
А підмет Б додаток
В означення Г обставина
6. Дієприслівники доконаного виду утворюються за допомогою суфіксів (0,25 б.)
А -учи, -ючи Б -ачи, -ячи
В -ши Г -анн(ий), -янн(ий)
Завдання 7─ 14 мають по п’ять варіантів відповідей, серед яких лише
ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ
7. Лише активні дієприкметники наведено в рядку (0,5б.)
А печений, зів’ялий, лежачий Б колотий, посивілий, ріжучий
В киплячий, пожовкле, достиглий Г звернений, квітучий, залитий
Д блукаючий, почорнілий, пригнічений
8. Частку не пишемо окремо у всіх сполуках,ОКРІМ (0,5б.)
А ще не/розв’язані проблеми, проблеми не/вирішені
Б не/спростовані факти, не/виголошена промова
В ніким не/співані пісні, не/заплановані заздалегідь заходи
Г не/прочитані мамою казки, контрольна не/написана
Д не/задоволений зовсім, не/виконане мною завдання
9. Граматичну помилку допущено в рядку(0,5б.)
А Відпочивши біля багаття, хлопці рушили далі.
Б Повертаючись зі школи, зустрів друзів.
В Не вагаючись ні хвилини, Дмитро погодився поїхати з нами.
Г Їдучи на возі, ми довго вдивлялися в зоряне небо.
Д Читаючи книгу, у нього завмирало серце.
10. Дієприкметниковий зворот треба відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущено) (0,5б.)
А Тремтячими від хвилювання руками Тарас розгорнув папір.
Б Через вікно зазирнув клапоть неба присипаний срібним пилом.
В Повитий туманом острів пливе в морі.
Г У небі мерехтіли густо посіяні зірки.
Д Глибоко приховані спогади бентежили Олену
11. У якому рядку правильно розставлені розділові знаки(0,5б.)
А Троянди гріючись, на сонці нескупім нам серце радують відродженням своїм.
Б Стрибаючи по оброслім мохом камінню дзюркотів ясний струмок.
В Струснувши з себе росу та відігнавши непримітні тіні, степ горить рівним жовто- зеленим кольором.
Г Теплий дощ напоїв спраглу землю, повернувши каштану, молодість.
Д Стомившись, від напливу вражень приліг відпочити.
12.Не з усіма дієприслівниками слід писати окремо в усіх рядках, ОКРІМ (0,5б.)
А не/навидячи, не/здужавши
Б не/показуючи, не/виголосивши
В не/усвідомлюючи, не/зробивши
Г не/повідомивши, не/зрозумівши
Д не/зупиняючись, не/чекаючи, не/питаючи
13.Не виділяється комами одиничний дієприслівник у реченні (розділові знаки пропущено) (0,5б.)
А Не зрозумівши дівчинка запитала ще раз.
Б Старі верби стоять похнюпившись.
В Я радіючи дивлюсь на сади в цвіту.
Г Умившись дядько одягав чисту сорочку й сідав до столу.
Д Засинаючи ще почув як увійшла мати.
14. Граматично правильне продовження речення Купуючи мобільний телефон,..
наведено в рядку (0,5б.)
А не забудьте уточнити термін гарантії.
Б нам запропонували три різні марки.
В у нас виникли великі сумніви.
Г до дівчат привітно усміхнувся продавець.
Д до мене підійшов продавець.
15. Помилку в утворенні форми ступенів порівняння прислівника допущено в рядку(0,5 б.)
А швидко-швидше Б холодно-холодніше
В погано-поганіше Г добре-краще
Д низько-нижче
ІІ рівень
Завдання 16-20 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
16.Установіть відповідність між прислівниками та їх тлумаченням (1б.)
17.Установіть відповідність між членами речення та виділеними словами (1б.)
18.Установіть відповідність між способами творення прислівників та прикладами (1б.)
19.Установіть відповідність між прислівниками та ступенями порівняння (1б.)
20. Установіть відповідність між розрядом прислівника та прикладом (1б.)
ІІІ рівень
21.Зробіть розбір виділеного слова як частини мови(1 б.):
Непорушно стоять дерева.
Частина мови.
На яке питання відповідає?
Розряд за значенням.
Ступінь порівняння (якщо є)
Синтаксична роль.
Немає коментарів:
Дописати коментар