Контрольний зріз знань
з української мови
учня 10 -А класу
КЗ «Світловодська спеціальна школа КОР»
за ІІ семестр 2024-2025 н.р.
Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4 (розділові знаки пропущено)
[1] Одзеленіла ти стеблинко! [2]
Цілу осінь лили дощі земля набиралась водою набухла
вигнавши
крихке стебельце. [3] Придавили морози стебло заснуло.
[4] Сікли гострі вітри бо зима була гола стеблині не було
захисту зрідка
випадав сухий сніжок зривалися вітри згонили сніги
з полів на яри
балки де сніги осідали. [5] Тоді полили дощі а на полях
стояла вода
збігала й заливала низини і ти стеблинко мокла у воді.
[6] Припекли знов морози земля обледеніла а ти вмерзла у лід.
[7] Марія дивилася довкола себе гостріше відчувала присутність
якогось дивного почуття.
Завдання 1─ 6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких
лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь (0,5б.)
1. Позначте речення з відокремленою обставиною
А 1 Б 2 В 3 Г 5
2. Позначте безсполучникове складне речення
А 1 Б3 В 4 Г 5
3. Звертання є в реченні
А 2 Б 3 В 5 Г 1
4. Стиль тексту
А художній Б розмовний
В публіцистичний Г науковий
Завдання 5─ 12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких
лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.
Виберіть правильну відповідь (0,5б.)
5. Двокрапку треба поставити в складному безсполучниковому реченні (розділові знаки пропущено)
А Реве Дніпро й лани широкополі медами пахнуть колосом шумлять .
Б Подивилась ясно заспівали скрипки.
В Тихо в лісі тільки поскрипує веселий морозець.
Г Бачу здалека хвиля іскриста вільно грає по синьому морю.
Д Прошуміла за вікнами злива відгриміла за обрій гроза.
6. Укажіть безсполучникове складне речення.
А Котились низом ниви, стелились горбами, повні, свіжі, багаті, та все чужі.
Б Мої дні течуть тепер серед степу, серед долини, налитої зеленим хлібом .
В Заходило сонце, у вузеньких хутірських вуличках стояла червона курява,
у садках варилася на триніжках вечеря, гупали об землю спілі яблука.
Г Війнув холодний вітерець, але Юрій не відчув його дотику.
Д Якщо ластівки літають низько, то завтра буде дощ
7.Двокрапку треба поставити в реченні (розділові знаки пропущено)
А Мовчать гори грає море могили сумують.
Б Здушили сльози не виходь на люди.
В Тихо в лісі тільки поскрипує веселий морозець.
Г Бачу до двору заходять місяць і зоря.
Д Цвіте весна садами молодими шумлять вітри як гості з іменин.
8.Складне речення із безсполучниковим і підрядним зв’язком є в рядку
А Ти до мене прийшла не із казки чи сну,і здалося мені, що стрічаю весну.
Б Рожевий пил спадав, синіло все кругом, і коси золоті зоря вплітала в трави.
В День і ніч стугоніли під вікнами ковані колеса возів, коні кресали копитами іскри,
від ходи танків тремтіла хата.
Г Марко піднімається на підсинений пагорб, де крізь сон зітхає кучерявий
овес, і застигає на місці: од вітряка до нього йде його Оленка з білим вузликом
у руці.
Д Дурманом віяло з густих заростей, які двома застиглими хвилями означали нічну
вулицю, танучи в повітрі, а з обійсть долинав дух матіоли.
9.Між частинами безсполучникового складного речення слід поставити тире
в рядку (розділові знаки пропущено)
А Відбились зорі у воді летять до хмар тумани.
Б Життя росте лишень з любові лише краса людей навчає жить.
В Дощ пройшов хазяйським кроком сад в росі купається.!
Г Дуже дивний пейзаж косяками ідуть таланти.
Д Степ половецький половіє трава аж срібна від роси.
10. Між частинами безсполучникового складного речення треба поставити
двокрапку в рядку (розділові знаки пропущено)
А Далеч осінню дощами розмито хилиться сад за вікном сумовито.
Б День за днем за роком рік летить я це місто полюбив поволі.
В Чую білі пісні лебедині над озерами пізніми гаснуть !
Г Не могили в степу запорожці на чайках пливуть.
Д Ідеш в життя відкрий себе самого.
11.Установіть відповідність між видом речення та прикладом.
12.Установіть відповідність між видом речення та прикладом.
13.Установити відповідність між складними синтаксичними конструкціями
і кількістю умовно простих речень, що входять до складу їх.
14. Установіть відповідність між складними синтаксичними конструкціями та їх типами
ІІІ рівень
15.Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки.
Побудуйте його структурну схему. Підкресліть члени речення,
надпишіть над кожним словом частину мови, дайте загальну характеристику всій конструкції й компонентам як простим реченням
З острахом і невеселою радістю що пробивалася крізь усі
тривоги я вискочив на весняну вулицю де кожна калюжка тримала
в собі клапоть сонця
Немає коментарів:
Дописати коментар