Контрольна робота №6
Складне речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку. Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності
І  варіант
Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 6.
[1] Своєрідним жіночим оберегом в Україні завжди був віночок.  [2]     Його виплітали з різних квітів від весни до осені. [3] Останнім у році був віночок із золотавого кленового листя.  [4]    До вінка впліталося багато різних квітів з лікарськими властивостями:  ружа і деревій, безсмертник  і любисток, волошка і ромашка, незабудка і цвіт калини. [5] Почесне місце у вінку належало деревію. [6] Трав’янисту рослину  ще називають деревцем. [7] Його насіння розносить вітер на велику відстань. [8] Воно невибагливе до навколишнього середовища.  [9] Деревій  є символом нескореності у вінку.
Завдання 1─ 6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
1. Стиль тексту
А художній                                     Б розмовний
В публіцистичний                         Г науковий
2.За типом мовлення текст є
А описом з елементами розповіді
Б розповіддю з елементами роздуму              
В розповіддю         
Г описом   
3.Засобом міжфразового зв’язку 1 і 2 речення є
А синонім                                        Б спільнокореневе слово            
В сполучник                                    Г займенник  
4.Засобом міжфразового зв’язку 5 і 6 речення є
А синонім                                        Б спільнокореневе слово            
В сполучник                                   Г займенник  
5. У ССЦ речення поєднані
А ланцюжковим зв’язком                                   Б паралельним зв’язком
В ланцюжковим і паралельним
6. Тематичним реченням є
А 1                             Б 3
В 4                             Г 9
Завдання 7─ 10 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
ІІ рівень
7.Складне речення з різними видами зв’язку є в рядку
            А Якщо придивитися до квіточки каштана, то можна помітити на ній барвисті плями.
Б Щодалі хвиля більшала, проте козаки були байдужі до неї: не первина їм в море ходити.
            В Я довго лежу і слухаю, як дзвонить у такт дзвонів степу моє серце.
 Г У верховіттях вітер колобродить, сумує стежка дичками внатрус.
8. Складне речення із сурядним, підрядним і безсполучниковим зв’язком є в рядку
 А А малі хлопці йшли з рукавицею, у якій повно зерна: пшениці, жита, ячменю, вівса, гороху.
            Б Уже травень засвітив свічки каштанів білі, і йде в квітках весна у рідному краю, я так його люблю, що передать не в силі в закоханих словах усю любов мою.
 В Над річкою, в чистім полі, могила чорніє; де кров текла козацькая, трава зеленіє.
 Г Нині кожен має бути людиною в людстві, щоб кожним нервом відчувати його болі і тривоги.
9. Складне речення із сурядним, підрядним і безсполучниковим зв’язком є в рядку
А Одного весняного ранку, коли під моїм вікном брунькував фіолетом бузок і на ранніх яблунях розпускався рожево-білий цвіт, я вийшов з хати на подвір'я і став як зачарований, - у саду дзвінко витьохкувала якась незнайома мені пташка.
Б  Дехто і мене пізнає - догадуюсь по несподіваних окриках позаду; чим я більше наближаюся додому, тим тяжче стає від ваги тих несподіваних тривожних окриків.
В Удень я здригався, коли чув за собою тінь від людини, з огидою слухав ревучі потоки людського життя, що мчали назустріч, як дикі коні.
Г  У п'ятницю, перед самою війною, сон мені приснився: вийшла я з хати, стала на взгір'ї, а внизу наш Дніпро і Кошова поєдналися, розкинулися, як небеса прозові.
10. Складне речення із безсполучниковим і підрядним зв’язком є в рядку
А Село також у тумані, але з гори видно, як сонце прудко біжить десь із поля.
            Б День той ткався і ткався із різних настроїв, у яких переважав радісний, та
подеколи до нього долучався і сумний.
            В Так це ім’я прилипло до Івана, пізніше письменник додав до нього прізвище
Черемшина, яке взяв від назви річки Черемош.
            Г Сиплеться, осипається листя, гнуться, горбляться берези, плаче і посміхається крізь сльози осінь і натрушує журбу на мою наболілу душу.
Завдання 11-14 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
11.Установіть відповідність між видом речення та прикладом.
| Вид речення 1 складносурядне 2 складнопідрядне 3 безсполучникове 4 складне з різними видами зв’язку | Приклад А Синіє ранок, і роса горить, до хвилі хвиля ще не гомонить. Б Там завжди перемога, де панує згода. В І серце болем стрепенуло, і дивним подихом війнуло над неостудженим чолом. Г Мовчить просіка, наосліп єднаючи верховіття беріз. Д Глянув на море – серце стиснулося від страху. 
 | 
12. Установіть відповідність між видом складного речення та його прикладом.
| Вид речення 1 складносурядне 2 складнопідрядне 3 безсполучникове 4 складне з різними видами зв’язку 
 | Приклад А Не говори печальними очима те, що бояться вимовить слова. Б Діти плачуть, і плачуть дерева. В Дні минають – і лік  їх загубиш, бо зробилися ночі малі. Г Жовті квіти, як важкі піски, осипаються. Д  Люди до неї говорять — не чує, не слухає. | 
13.Установити відповідність між складними синтаксичними конструкціями і кількістю умовно простих речень, що входять до складу їх.
| 1 Ще кожна нить дзвенить промінням в небі, вогнем зеленим грає верховіть, іще поезія гостить у тебе, як на весіллі молодість гостить. 2 На вогонь можна дивитися нескінченно й щоразу бачити в ньому щось нове, але потім настає мить, коли вже ні про що не думаєш, коли просто дивишся й не знаєш, що з тобою. 3Те єднання землі й неба щемить у грудях тривогою вічності, людина відчуває себе новонародженою перед красою життя, і сяйво добра освічує їй душу. 4 Разом з лелеками приходила весна, земля прокидалася й виповнювалася знову безліччю істот: жаби кумкали, жайворонки вимірювали піснями височінь неба, бджоли стрімко проносилися над головою, а джмелі особливо довірливо щось проказували до розцвіченої кропивки. | А 3 Б 4 В 5 Г 6 Д 7 | 
14. Установіть відповідність між   складними синтаксичними  конструкціями та   їх типами
| 1 сурядний і підрядний зв'язок 2  безсполучниковий і підрядний зв'язок 3 безсполучниковий і сурядний зв'язок 4 безсполучниковий, сурядний і підрядний зв'язок | А Яблуня гупнула яблуком, зітхнув спросоння татарський брід, а з хмари ошелешено вискочив місяць, і на подвір'ї ожили чорнобривці, кущі жоржин і глечики, що скапували на землю росу. Б  У весняному, срібному небі виграють жайвори, а я стою в малиннику на місці солов'їної вишні і, примруживши очі, дивлюся в небесну глибінь, згадуючи солов'я, якого в дитинстві наполохав. В Спросоння озвалися качки, скинулася риба, пропливла купина, од якої повіяло татарським зіллям. Г  Є в таку пору бентежна єдність між людиною й тишею природи; природа думає про вічний перепочинок людини, а та - про завтрашній день Д Свого часу академік Сахаров попереджав, що існує цілий ряд ознак, які вказують на те, що з другої половини ХХ століття людство вступає в критичний і відповідальний період своєї історії. | 
ІІІ рівень
15.Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки. Побудуйте його структурну схему. Підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте загальну характеристику всій конструкції й компонентам як простим реченням (3б)
Тоня скочивши з машини одразу підбігла до батька защебетала ще й під руку демонстративно взяла щоб показати перед льотчиками що вона не соромиться батька хоч він і в такому вигляді.
 
 
 
 
.png) 
Немає коментарів:
Дописати коментар