вівторок, 23 вересня 2025 р.

Підсумкова робота за ГР 1 та ГР 2 (24.09.2025)

 

КОМПЛЕКСНА ПІДСУМКОВА РОБОТА №1

ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО.  МОРФОЛОГІЯ І ОРФОГРАФІЯ

 

ГР1. УСНО ВЗАЄМОДІЮ

ЗАВДАННЯ. Підготуйте розповідь про людину, яка вас надихає (10-12 речень). У розповіді зазначте, ким є ця людина, чим займається, поясніть,  чому саме ця особистість  надихає вас.

Говоріть чітко, послідовно, не поспішайте. Підготуйте, якщо є потреба, опорні слова або план розповіді. Тривалість– 1-2 хвилини.


 

ГР2. ПРАЦЮЮ З ТЕКСТОМ

ЗАВДАННЯ. Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.

Часто про того, хто досягнув значних успіхів у житті, говорять, що йому поталанило. Проте  така думка є хибною і не відображає справжньої суті успіху.

Насправді, щоб  досягнути успіху, важливо відмовитися від «міфу про везіння». Зазнавши невдачі, той, хто в майбутньому не готовий буде  прийняти успіх, вирішує для себе, що йому не пощастило. Але везіння, яке іноді визначають як щасливий збіг обставин, насправді не є сліпою удачею. Це насамперед наслідок наполегливої праці, високої концентрації уваги та безперервного особистісного розвитку. Кожен "щасливий випадок", зазвичай, є кульмінацією зусиль, докладених раніше.

Звісно, навіть однієї невдачі інколи може бути достатньо, щоб зневіритися. Це природно – складно не засмутитися  і одразу ж опанувати себе. Проте важливо усвідомити, що негативні емоції – це лише тимчасова реакція на те, що відбулося. Вони не є   кінцем шляху. Пам’ятаймо, що повернути первісний емоційний запал і мотивацію можна на будь-якому етапі. Варто сприймати поразку  як чергову підказку, цінний урок, за допомогою якого можна швидше досягти поставленої мети. Кожна помилка – це крок до розуміння того, над чим варто ще попрацювати.

Психологи рекомендують сім правил, щоб не здаватися: не чекайте швидких результатів; вірте в себе; надавайте перевагу позитиву; живіть теперішнім, а не минулим; не бійтеся змін; не шкодуйте себе; забудьте про втому.

Отже, успіх – це   результат свідомого вибору, наполегливої роботи над собою та готовності перетворювати перешкоди на сходинки до вершин.  (За Вольдемаром Воронцовським)

 

Початковий рівень( завдання 1-3 – по 1 балу).

1. Придумайте заголовок до тексту. Поясніть свій вибір.

2. Визначте стиль тексту.

3. Доберіть синонім до слова «поталанило».

 

Середній рівень( завдання 4-6 – по 1 балу).

4. Який міф про успіх розвінчує автор тексту?

5.Що автор радить робити з негативними емоціями після поразки?

6.Як люди, згідно з текстом, реагують на невдачі?

 

Достатній рівень (завдання 7-9 – по 1 балу).

7. Яке речення є  носієм основної думки тексту.

8. Яке із зазначених психологами правил ви вважаєте найголовнішим? Чому?

9. Що означає вислів «жити теперішнім, а не минулим»?

 

Високий рівень (завдання 10 – 3 бали).

10. Запишіть 4 правила, які можна додати до порад психологів. Прокоментуйте, чому вони важливі для досягнення успіху.

 

ГР3.ПИСЬМОВО ВЗАЄМОДІЮ

ЗАВДАННЯ. Напишіть невеликий твір – роздум на тему «Чи потрібно бути успішним, щоб відчувати себе щасливим?» У творі використайте 2-3 переконливих аргументи. (Обсяг до 1 сторінки).

 


 

ГР4. ДОСЛІДЖУЮ МОВЛЕННЯ

ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО.  МОРФОЛОГІЯ і ОРФОГРАФІЯ

І ВАРІАНТ

Початковий рівень (завдання 1-6 – по 0,5 б.)

1.Закінчення -ем треба писати у формі орудного відмінка однини в усіх іменниках рядка

А окунь, сад, кущ                                                  Б стіл, тунець, місяць

В м’яч, лосось, гість                                             Г плащ, столяр дощ

2.Правильно написано всі подані прикметники, ОКРІМ

А вижчий                                                                 Б вужчий

В дужчий                                                                 Г дорожчий

3..Помилку допущено в утворенні форми наказового способу дієслова  

А питайте                                                                Б пишемо

В подай                                                                    Г хай працює

4. Частка НЕ пишеться окремо в реченні

А  Сергійко не/має книжки.                                Б  У портфелі не/має олівця.

В  У зоопарку не/має бегемота.                         Г  Не/має ціни вірності.

5. Запишіть подані в дужках іменники в родовому відмінку однини.

Новорічного ( бал), лікування (нежить).

6. Випишіть з поезії Т.Г.Шевченка дієприслівник.

Садок вишневий коло хати,

Хрущі над вишнями гудуть.

Плугатарі з плугами йдуть,

Співають ідучи дівчата,

А матері вечерять ждуть.

Середній рівень (завдання 7- 9 – по 1 б.)

7.Правильно поєднано прикметники з іменниками в рядку 

А сильна торнадо, картопляне пюре                Б важкий путь, молода леді

В маленький  шимпанзе, непосидючий хлоп’я

Г розкішний тюль, кольорове драже               Д смачний авокадо, симпатична леді

8. У формі орудного відмінка відбувається подовження  в усіх словах рядка 

А зустріч, папороть, мудрість                            Б паморозь, скатерть, любов

В повість, віддаль, ясність                                  Г блакить, благодать, печаль

Д подорож, ніч, радість

9. Поставте в кличному відмінку подані іменники.

Директор, глядач, місяць, Андрій.

Достатній  рівень (завдання 10 - 12 – по 1 б.)

10. Установіть відповідність між наведеними прикладами слів та їхньою формою.

1 погулявши, наївшись 

2 замерзлий, зів’ялі 

3 вирвано, загарбано 

4 стояти, німіти 

 

А дієприкметник    

Б безособова форма

В дієприслівник

Г інфінітив   

Д особове дієлово

11. Порушено граматичну норму на позначення часу в рядках

            А  десята година десять хвилин, чверть по дев’ятій                       

Б  чверть по десятій, за двадцять третя

            В  двадцять хвилин до одинадцятої, п’ятнадцять (хвилин) на восьму  

Г  чверть по десятій, сім двадцять

            Д п’ятнадцять (хвилин) на восьму, рівно шістнадцята

Е двадцять хвилин сьомої, за двадцять хвилин п’ята

12. Через дефіс треба писати кожен прислівник у рядку

А по/нашому, рік/у/рік                                        Б на/щастя, врешті/решт

В мало/помалу, віч/на/віч                                   Г десь/то, як/раз

Д хтозна/куди, кінець/кінцем                             Е казна/куди, хоч/не/хоч

Високий рівень (завдання 13 - 15 – по 1 б.)

13. Запишіть поданий у дужках іменник у правильній формі.

2,2 (тонна), два (будинок), три (сайт), два (громадянин), три (харків’янин).

14.Коли  неславити треба писати з НЕ разом , а коли -  окремо.

15. Склади 2 речення так, щоб в одному з них ЩО виступало сполучником, а в другому – займенником.

 


 

Немає коментарів:

Дописати коментар