КОМПЛЕКСНА
ПІДСУМКОВА РОБОТА №1
ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО. МОРФОЛОГІЯ І ОРФОГРАФІЯ
ГР1. УСНО ВЗАЄМОДІЮ
ЗАВДАННЯ. Підготуйте розповідь про людину, яка вас надихає (10-12 речень). У
розповіді зазначте, ким є ця людина, чим займається, поясніть, чому саме ця особистість надихає вас.
Говоріть чітко, послідовно, не поспішайте.
Підготуйте, якщо є потреба, опорні слова або план розповіді. Тривалість– 1-2
хвилини.
ГР2. ПРАЦЮЮ З ТЕКСТОМ
ЗАВДАННЯ.
Прочитайте
текст і виконайте завдання до нього.
Часто про того, хто досягнув значних успіхів
у житті, говорять, що йому поталанило. Проте
така думка є хибною і не відображає справжньої суті успіху.
Насправді, щоб досягнути успіху, важливо відмовитися від «міфу про везіння».
Зазнавши невдачі, той, хто в майбутньому не готовий буде прийняти успіх, вирішує для себе, що йому не
пощастило. Але везіння, яке іноді
визначають як щасливий збіг обставин, насправді не є сліпою удачею. Це насамперед
наслідок наполегливої праці,
високої концентрації уваги та безперервного особистісного розвитку. Кожен
"щасливий випадок", зазвичай, є кульмінацією зусиль, докладених
раніше.
Звісно, навіть однієї невдачі інколи може
бути достатньо, щоб зневіритися. Це природно – складно не засмутитися і одразу ж опанувати себе. Проте важливо
усвідомити, що негативні емоції –
це лише тимчасова реакція на те,
що відбулося. Вони не є кінцем шляху. Пам’ятаймо, що повернути
первісний емоційний запал і мотивацію можна на будь-якому етапі. Варто
сприймати поразку як чергову підказку,
цінний урок, за допомогою якого можна швидше досягти поставленої мети. Кожна
помилка – це крок до розуміння того, над чим варто ще попрацювати.
Психологи рекомендують сім правил, щоб не
здаватися: не чекайте швидких результатів; вірте в себе; надавайте перевагу
позитиву; живіть теперішнім, а не минулим; не бійтеся змін; не шкодуйте себе;
забудьте про втому.
Отже, успіх – це результат свідомого вибору, наполегливої
роботи над собою та готовності перетворювати перешкоди на сходинки до вершин. (За Вольдемаром Воронцовським)
Початковий рівень( завдання 1-3 – по
1 балу).
1. Придумайте
заголовок до тексту. Поясніть свій вибір.
2. Визначте стиль тексту.
3. Доберіть
синонім до слова «поталанило».
Середній рівень( завдання 4-6 – по 1
балу).
4. Який міф про успіх розвінчує автор тексту?
5.Що
автор радить робити з негативними емоціями після поразки?
6.Як люди, згідно з
текстом, реагують на невдачі?
Достатній рівень (завдання 7-9 – по
1 балу).
7. Яке речення є носієм основної думки тексту.
8. Яке із зазначених психологами правил ви
вважаєте найголовнішим? Чому?
9. Що означає вислів «жити теперішнім, а не
минулим»?
Високий рівень (завдання 10 – 3
бали).
10. Запишіть 4 правила, які можна додати до порад психологів. Прокоментуйте, чому вони важливі для
досягнення успіху.
ГР3.ПИСЬМОВО ВЗАЄМОДІЮ
ЗАВДАННЯ. Напишіть невеликий твір
– роздум на тему «Чи потрібно бути успішним, щоб відчувати себе щасливим?» У
творі використайте 2-3 переконливих аргументи. (Обсяг до 1 сторінки).
ГР4. ДОСЛІДЖУЮ МОВЛЕННЯ
ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО. МОРФОЛОГІЯ і ОРФОГРАФІЯ
І ВАРІАНТ
Початковий рівень (завдання 1-6 – по 0,5 б.)
1.Закінчення -ем
треба писати у формі орудного відмінка однини в усіх іменниках рядка
А окунь, сад,
кущ Б
стіл, тунець, місяць
В м’яч, лосось,
гість Г
плащ, столяр дощ
2.Правильно
написано всі подані прикметники, ОКРІМ
А вижчий Б
вужчий
В дужчий Г
дорожчий
3..Помилку допущено в утворенні форми наказового способу дієслова
А питайте Б пишемо
В подай Г хай працює
4. Частка НЕ пишеться окремо в
реченні
А Сергійко не/має книжки. Б У портфелі не/має олівця.
В У зоопарку не/має бегемота. Г Не/має ціни вірності.
5. Запишіть
подані в дужках іменники в родовому відмінку однини.
Новорічного (
бал), лікування (нежить).
6. Випишіть з поезії
Т.Г.Шевченка дієприслівник.
Садок вишневий коло
хати,
Хрущі над вишнями
гудуть.
Плугатарі з плугами
йдуть,
Співають ідучи
дівчата,
А матері вечерять
ждуть.
Середній
рівень (завдання 7- 9 – по 1 б.)
7.Правильно поєднано
прикметники з іменниками в рядку
А сильна торнадо, картопляне пюре Б важкий путь, молода леді
В маленький
шимпанзе, непосидючий хлоп’я
Г розкішний тюль, кольорове драже Д смачний авокадо, симпатична леді
8. У формі орудного відмінка відбувається
подовження в усіх словах рядка
А зустріч, папороть, мудрість Б паморозь, скатерть, любов
В повість, віддаль, ясність Г блакить, благодать, печаль
Д подорож, ніч, радість
9. Поставте в
кличному відмінку подані іменники.
Директор, глядач,
місяць, Андрій.
Достатній рівень (завдання 10 - 12 – по 1 б.)
10. Установіть відповідність між наведеними
прикладами слів та їхньою формою.
|
1 погулявши, наївшись
2 замерзлий, зів’ялі
3 вирвано, загарбано
4 стояти, німіти
|
А дієприкметник
Б безособова форма В дієприслівник Г інфінітив Д особове дієлово |
11. Порушено граматичну
норму на позначення часу в рядках
А десята година
десять хвилин, чверть по дев’ятій
Б чверть
по десятій, за
двадцять третя
В двадцять
хвилин до одинадцятої, п’ятнадцять (хвилин) на восьму
Г чверть по десятій,
сім двадцять
Д п’ятнадцять (хвилин) на восьму, рівно шістнадцята
Е двадцять хвилин сьомої, за двадцять хвилин
п’ята
12. Через дефіс треба писати кожен прислівник у
рядку
А по/нашому, рік/у/рік Б
на/щастя, врешті/решт
В мало/помалу, віч/на/віч Г
десь/то, як/раз
Д хтозна/куди, кінець/кінцем Е казна/куди, хоч/не/хоч
Високий рівень (завдання 13 - 15 – по 1 б.)
13. Запишіть поданий у дужках іменник у
правильній формі.
2,2 (тонна), два (будинок), три (сайт), два
(громадянин), три (харків’янин).
14.Коли неславити треба писати з НЕ разом , а
коли - окремо.
15. Склади 2 речення так, щоб в одному з них ЩО
виступало сполучником, а в другому – займенником.
Немає коментарів:
Дописати коментар