середа, 10 вересня 2025 р.

Домашня робота (10.09.2025)

Прикметник

І варіант

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

[1]На синіх долонях вечора темним смутком горбатився старий вітряк

і в благанні простягав руки чи то до неба, чи то до людей.

[2] Звикши до праці, до гурту, він німотно карався без них,

і тихі сльози скапували з його крил. [3]Та ось поволеньки, не вірячи собі,

заскрипіли крила, задзвеніло зерно і зашелестів несміливий теплий струмочок

борошна, на якому тримається хліборобська доля. [4]А над степом стояла така

тиша, що було чути, як знизу дихає найважчий колос, а згори випадають

холодні роси.


Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.

1.У  першому реченні прикметників (0,5б.)

А п’ять Б чотири В три Г два 

2. Не можна утворити ступені порівняння від прикметника (0,5б.)

А синій Б несміливий В важкий Г холодний 

3. Прикметник найвищого ступеня порівняння вжито в реченні (0,5б.)

А 1 Б 2 В 3 Г 4 

4. Прикметники м’якої групи є в реченні (0,5б.)

А 1 Б 2 В 3 Г 4 

Завдання 5─ 14 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ

5. Лише якісні прикметники вжито в рядку(0,5б.)

А мудрий, цегляний, холодний Б повільний, великий, темний

В довгий, осінній, світлий Г старанний, батьківський, багатий  

6. Лише відносні прикметники вжито в рядку(0,5б.)

А автобусний, електронний, шевченківський

Б вечірній, франківський, солодкий

В глибокий, здібний, Маріїн

Г курячий, попелястий, батьківський  

7. Присвійний прикметник  вжито в словосполученні(0,5б.)

А бджолине крило Б вовча натура

В заяча шапка Г лебедина пісня  

8. Суфікс -ев- пишеться на місці пропуску в слові(0,5б.)

А замш…вий Б кущ...вий

В кварц...вий Г слив…вий  

9. Літера -і- пишеться на місці пропуску в усіх словах рядка(0,5б.)

А гідравл…чний, романт…чний Б титан...чний, фіз…чний

В математ...чний, енергет…чний Г лакон…чний, псих…чний  

10. Правильно утворено ступені порівняння прикметників у всіх словах рядка(0,5б.)

А самий дорогий, більш смачний

Б тихіший від усіх, дорожчий

В кращий, найбільш широчезний

Г прежовтуватий, найбільш спокійний  

11. Подвоєні  -нн- треба писати в обох словах рядка(0,5б.)

А здорове(н/нн) ий, качи (н/нн) ий Б нездола(н/нн) ий, шале(н/нн) ий

В свяще(н/нн) ий, невблага(н/нн) ий Г віко(н/нн)ий, греча(н/нн)ий  

12. НЕ треба писати окремо із наступним словом у реченні(0,5б.)

А Здійснив (не)сподіваний маневр.

Б Синоптики прогнозують (не)великий дощ.

В Млинці  краще споживати (не)гарячими, а холодними.

Г Це був (не)щасний випадок. 

13. Через дефіс потрібно писати прикметники(0,5б.)

А 90/ метровий, молочно/м’ясний, східно/ слов’янський

Б музично/танцювальний, південно/ західний, івано/ франківський

В військово/ зобов’язаний, північно/ східний, жовто/ блакитний

Г анти/вірусний, золото/гарячий, військово/морський

14. Присудок виражений прикметником у реченні(0,5б.)

А Усе мені рідне в ріднім краю.

Б Хлопець прогулювався зимовим лісом.

В Він присів на повалений стовбур.

Г Мова ─ це всі глибинні пласти духовного життя народу. 

15. Ступені порівняння можна утворити від усіх прикметників, записаних у рядку(0,5б.)

А вродливий, складний, сліпий

Б сумний, лисий, зелений

В архіважливий, добрий, веселий

Г теплий, жовтий, розумний

16. Закінчення -ий має прикметник, утворений від слова(0,5б.)

А всесвіт  Б  осінь

В обід Г неділя

Завдання 17-18 передбачають  установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ 

17. Установіть відповідність.(1б.)

Ступені порівняння

1 проста форма вищого ступеня

2 складена форма вищого ступеня

3 проста форма найвищого ступеня

4 складена форма найвищого ступеня


Приклад  

А найсолодший

Б більш солодкий

В найбільш солодкий

Г солодший 

Д пресолодкий

18. Установіть відповідність.(1 б.)

Група прикметників

Приклад  

1 якісний  прикметник

А лисяча шапка

2 присвійний  прикметник

Б лисяча нора

3 відносний прикметник


В лисячий характер



19. Розберіть прикметник як частину мови.(2б.)

Час - найкращий лікар.


Немає коментарів:

Дописати коментар