середа, 10 вересня 2025 р.

Домашня робота (11.09.2025)

 

Дієслово. Форми дієслова. Доконаний і недоконаний вид дієслова.

Час дієслова. Дієслова І і ІІ дієвідміни

ІІ варіант

І рівень

Завдання 1  6мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

1.Лише доконаний вид має дієслово (0,25 б.)

А зробити                                                                           Б розперезатися                

В спіймати                                                                          Г позеленіти  


2. У минулому часі вжито дієслово (0,25 б.)

А згадаю                                                                             Б читає                    

В перелазив                                                                        Г боротимуся  

3. У формі наказового способу вжито діслово(0,25 б.)

А дихаємо                                                                           Б нахмарилося                  

В стривайте                                                                        Г покращало  

4. Дієслово у фразеологізмі набрати в рот води вжито в (0,25 б.)

А неозначеній формі                                                        Б у формі дієприкметника

В особовій формі                                                               Г у формі дієприслівника  

5. У початковій формі вжито дієслово(0,25 б.)

А відходити                                                                        Б відійшов  

В відходимо                                                                       Г відійшов би  

6. Неправильно утворено особову форму дієслова в рядку (0,25 б.)

А заметемо                                                                         Б вабите

В виміряєш                                                                         Г варемо

Завдання 7 ─ 18 мають по п’ять варіантів відповідей,                                                    серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ

7.Лише особові форми  дієслова записані в рядку (0,5б.)

А  хочемо, оформлюють, писати                                    Б  символізував, дзвонімо, готуючи

В купуватиму, ходить, тремтіли                                    Г  кружляє, розбуди, проспати 

Д вечеряти, захищає, уміли  

8.У реченні  Денис виніс собаці їсти виділене слово є (0,5б.)

А підметом                                                                          Б присудком

            В додатком                                                                          Г означенням

Д обставиною  

9.Лише незмінні форми дієслова записано в рядку (0,5б.)

А ототожнити, побачивши                                             Б  писаний, упорядковано

В  ускладнюєте, одягнувши                                                       Г перемолоти, уздрів

Д оголосивши, узгоджую  

10.Лише дієслова доконаного виду записано в рядку (0,5б.)

А розпочати, закинути                                                     Б  оголошувати, погодитися

В  проаналізувати, відсторонювати                              Г читатиму, подріботів

Д світити, збаламутити   

11.  Усі дієслова теперішнього часу записано в рядку (0,5б.)

А пишу, малюватиму, читаємо, співає                         Б росте, буде вчити, пишу, говорю

            В повіває, малюєш, ріже, виконує                                 Г сидить, виконує, ріжуть, вчитиме

Д вивчили, говорять, каже,  ускладнює  

12. До другої дієвідміни належать дієслова в рядку (0,5б.)

А іти, цокотати                                                                  Б стискати, дзвонити

В хвалити, сходити                                                           Г лікувати, бажати

Д бігти, сприймати  

13.Дієслова спати, хворіти означають (0,5б.)

А  конкретну фізичну дію                                                Б  діяльність органів чуття
В  процес мислення                                                           Г рух у просторі

Д  стан особи  

14.Особове дієслово в реченні виконує синтаксичну роль (0,5б.)

А підмета                                                                             Б присудка

            В обставини                                                                        Г означення

Д будь-якого члена речення

15. Допущено помилку в написанні особових закінчень дієслів (0,5б.)

А  покличеш, спонукаєш                                                  Б  точиш, скрегочеш
В  спізнишся, гортаїш                                                       Г волочиш, збережеш

Д  тримаєш, віриш  

16. До першої дієвідміни належать дієслова в рядку (0,5б.)

А бігти, везти                                                                     Б заздрити, цвісти

В казати, ходити                                                                Г синіти, вужчати

Д сидіти, працювати

17.Закінчення -ать(-ять) у 3-й особі множини мають обидва дієслова рядка (0,5б.)

А рятувати, спати                                                              Б стерегти, мовчати

В  казати, сидіти                                                                Г  лежати, говорити

Д  мити, стояти

18. Граматичну помилку допущено в рядку (0,5б.)

А оплачувати за приїзд                                                     Б опанувати фах
В завдавати   шкоди                                                           Г страждати від болю

Д брати участь  

ІІІ  рівень

Завдання 19-21 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ

19.Установіть відповідність між наведеними прикладами слів та їхньою формою (.)

1 погулявши, наївшись  

2 замерзлий, зів’ялі  

3 вирвано, загарбано  

4 стояти, німіти  

 

А дієприкметник    

Б безособова форма

В дієприслівник

Г інфінітив   

Д особове дієлово

20. Установіть відповідність між дієсловом та його характеристикою (1б.)

1 їдять

2 працюватимете

3 освітити

4 стеріг

А минулий час, недоконаний вид

Б майбутній час, недоконаний вид

В теперішній час, недоконаний вид

Г інфінітив, недоконаний вид

Д інфінітив, доконаний вид

21. Установіть відповідність між підкресленим дієсловом і його синтаксичною роллю в тексті (1,5 б.)

1  Розпізнавати їстівні гриби мене навчив дідусь.

2  Батьки поїхали відпочивати.

3  Уночі загуло з гір.

4  На війні  виробилася звичка швидко приймати рішення.

 

А обставина

Б присудок

В означення

 Г додаток

Д підмет

ІV рівень

22. Утворіть від поданих дієслів доконаного виду дієслова недоконаного виду за допомогою суфіксів.Виділіть суфікси в утворених дієсловах.(1б.)

Розрити -

Підбігти -

 

Немає коментарів:

Дописати коментар