Дієслово. Форми дієслова. Доконаний і
недоконаний вид дієслова.
Час дієслова. Дієслова І і ІІ дієвідміни
ІІ варіант
І рівень
Завдання 1 ─ 6мають
по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть
правильну відповідь
1.Лише доконаний вид має дієслово (0,25 б.)
А зробити Б розперезатися
В спіймати Г позеленіти
2. У минулому часі вжито дієслово (0,25 б.)
А згадаю Б читає
В перелазив Г
боротимуся
3. У формі наказового способу вжито діслово(0,25 б.)
А дихаємо Б нахмарилося
В стривайте Г покращало
4. Дієслово у фразеологізмі набрати в рот води вжито в (0,25 б.)
А неозначеній формі Б у формі
дієприкметника
В особовій формі Г у формі дієприслівника
5. У
початковій формі вжито дієслово(0,25 б.)
А відходити Б відійшов
В відходимо Г відійшов би
6. Неправильно утворено особову форму
дієслова в рядку (0,25 б.)
А заметемо Б вабите
В виміряєш Г варемо
Завдання 7 ─ 18 мають по п’ять варіантів
відповідей,
серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ
7.Лише особові форми дієслова записані в рядку (0,5б.)
А хочемо,
оформлюють, писати Б
символізував, дзвонімо, готуючи
В купуватиму, ходить, тремтіли Г
кружляє, розбуди, проспати
Д вечеряти, захищає, уміли
8.У реченні
Денис виніс собаці їсти виділене слово є (0,5б.)
А підметом Б присудком
В додатком Г означенням
Д
обставиною
9.Лише незмінні форми дієслова записано в рядку (0,5б.)
А
ототожнити, побачивши Б
писаний, упорядковано
В ускладнюєте, одягнувши Г перемолоти, уздрів
Д оголосивши, узгоджую
10.Лише дієслова доконаного виду записано в
рядку (0,5б.)
А
розпочати, закинути Б
оголошувати, погодитися
В проаналізувати, відсторонювати Г читатиму, подріботів
Д світити, збаламутити
11. Усі дієслова теперішнього часу
записано в рядку (0,5б.)
А пишу,
малюватиму, читаємо, співає Б
росте, буде вчити, пишу, говорю
В
повіває, малюєш, ріже, виконує Г сидить, виконує, ріжуть, вчитиме
Д вивчили, говорять, каже,
ускладнює
12. До другої дієвідміни належать дієслова в рядку (0,5б.)
А іти, цокотати Б
стискати, дзвонити
В хвалити, сходити Г
лікувати, бажати
Д бігти, сприймати
13.Дієслова спати, хворіти означають (0,5б.)
А конкретну фізичну дію Б діяльність органів чуття
В процес мислення Г рух у просторі
Д стан особи
14.Особове дієслово в реченні виконує синтаксичну роль (0,5б.)
А підмета Б присудка
В обставини Г означення
Д
будь-якого члена речення
15. Допущено помилку в написанні особових закінчень дієслів (0,5б.)
А покличеш, спонукаєш Б точиш, скрегочеш
В спізнишся, гортаїш Г волочиш, збережеш
Д тримаєш, віриш
16. До першої дієвідміни належать дієслова в рядку (0,5б.)
А бігти, везти Б заздрити, цвісти
В казати, ходити Г синіти, вужчати
Д сидіти, працювати
17.Закінчення -ать(-ять) у 3-й особі множини мають
обидва дієслова рядка (0,5б.)
А рятувати, спати Б стерегти,
мовчати
В казати, сидіти Г лежати, говорити
Д мити, стояти
18. Граматичну помилку допущено в рядку (0,5б.)
А оплачувати за приїзд Б опанувати фах
В завдавати шкоди Г страждати від болю
Д брати участь
ІІІ рівень
Завдання 19-21 передбачають установлення відповідності. До кожного
рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
19.Установіть відповідність між наведеними прикладами слів та їхньою формою
(1б.)
|
1 погулявши, наївшись 2 замерзлий, зів’ялі 3 вирвано, загарбано 4 стояти, німіти |
А дієприкметник
Б безособова форма В дієприслівник Г інфінітив Д особове дієлово |
20. Установіть
відповідність між дієсловом та його характеристикою (1б.)
|
1 їдять 2 працюватимете 3 освітити 4 стеріг |
А минулий час, недоконаний вид Б майбутній час, недоконаний вид В теперішній час, недоконаний вид Г інфінітив, недоконаний вид Д інфінітив, доконаний вид |
21. Установіть відповідність
між підкресленим дієсловом і його синтаксичною роллю в тексті (1,5 б.)
|
1 Розпізнавати
їстівні гриби мене навчив дідусь. 2 Батьки поїхали відпочивати. 3 Уночі загуло
з гір. 4 На війні виробилася звичка швидко приймати
рішення. |
А обставина Б присудок В означення Г додаток Д підмет |
ІV рівень
22. Утворіть від
поданих дієслів доконаного виду дієслова недоконаного виду за допомогою
суфіксів.Виділіть суфікси в утворених дієсловах.(1б.)
Розрити -
Підбігти -
Немає коментарів:
Дописати коментар