вівторок, 16 вересня 2025 р.

Тренувальні вправи (17.09.2025)

 ПРИСЛІВНИК

І варіант

І рівень

Завдання 1─ 6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

1.Прислівником є всі слова, ОКРІМ (0,25 б.)

А учора                                                                    Б навіть

В спересердя                                                          Г вибірково


2.Прислівник належить до частин мови (0,25 б.)

А повнозначних і відмінюваних                        Б повнозначних і невідмінюваних

В службових і відмінюваних                              Г службових і невідмінюваних   

3.Помилку при творенні супенів порівняння допущено в рядку(0,25 б.)

А докладніше                                                         Б найбільш докладно

В більш докладніше                                             Г найдокладніше  

4. Прислівник мети є в рядку (0,25 б.)

А високо                                                                  Б спросоння

В праворуч                                                             Г наперекір  

5.Синонімом до фразеологізму  ніс у ніс є (0,25 б.)

А швидко                                                                 Б особисто

В тихо                                                                      Г близько  

6.Прислівник тричі  утворений способом (0,25 б.)

А суфіксальним                                                     Б префіксальним

В префіксально-суфіксальним                          Г злиття основ

ІІ варіант

Завдання 7─ 15 мають по п’ять варіантів відповідей, серед яких лише

ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

7.Прислівник є в усіх реченнях,ОКРІМ (0,5б.)

А Хлопець хвилювався найбільше.                  Б Усе було сьогодні якимсь незвичайним.

В Найкраще оповідання написав Андрій.       Г Сліди тварин найкраще видно взимку.

Д Потрібно багато вчитися.

8.Лише прислівники, що вказують на час дії, наведено в рядку (0,5б.)

А  звечора, позавчора, мимоволі                       Б  весело, гарненько, восени

В  назавжди, вгорі, відразу                                 Г  по-нашому, важко, отут

Д завтра, тепер, улітку

9.Усі   прислівники пишуться через дефіс у рядку (0,5б.)

А як/небудь, з/вечора, по/українськи               Б тишком/нишком, по/друге, де/коли 

В с/підлоба, від/давна, тихо/тихо                      Г по/латині, аби/коли, раз/у/раз

Д віч/на/віч, хтозна/як, по/своєму  

10. Літеру і треба писати на місці всіх пропусків у рядку (0,5б.)

А поноч.., до реч.., утрич..                                  Б заввишк.., заоч.., опівноч..

В укуп.., напівдороз.., навік..                              Г по-вовч.., навесн.., удвіч..

Д  безвіст.., наодинц.., пошепк..

11. Усі  прислівники пишуться з –н- у рядку (0,5б.)

            А бажан..о, впевнен..о, шален..о                       Б віддален..о, відмін..о, священ..о

В щоден..о, навман..я, активн..о                        Г гуман..о, зелен..о, сон..о          

Д  незбагнен..о, духмян..о, зран..я

 12.Усі  слова записано правильно в рядку (0,5б.)

А аніскільки, несхитно, нізвідки                       Б над міру, аби куди, опівночі

В спід лоба, сяк-так, безжалю                            Г по латині, навскоси, чимало

Д деколи, на справді, тет-а-тет  

13. Правильно утворено форми ступенів порівняння прислівників у рядку (0,5б.)

А багато — більше — найбагато                      Б  тяжко — тяжкіше — найтяжіше

В  високо — вишче — найвишче                      Г   глибоко — глибше — найглибокіше

Д  вузько – вужче – найвужче                                           

14.Не з прислівниками пишеться окремо в рядку (0,5б.)

А Відійди не/гайно!                                              Б  Сьогодні не/стерпно холодно

В Нога, що поспішає, не/одмінно спіткнеться.

Г Мені в житті до всього не/байдуже.

Д Не/рідко смішний початок сльозами закінчується.

15. Немає слів з орфографічними помилками в рядку (0,5б.)

А Зверху ревла вода, внизу кипіла хвиля.       Б Пасажир сів востаннє купе.

В Школяр вивчив вірші на пам’ять.

Г Якщо напам’ять свою не покладаєшся, то краще запиши адресу.

Д  Сьогодні не стерпно холодно  

Завдання 16-20 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ

16. Установіть відповідність між прислівниками та їх тлумаченням (1б.)

1 власноруч

2 поруч

3 зручно

4 нашвидкуруч

 

А комфортно

Б близько

В самостійно

Г поспіхом

Д незалежно

17.Установіть відповідність між розрядом  прислівника та прикладом (1б.)

1 способу дії 

2 місця

3 часу

4 причини

 

А туди

Б згарячу

В швидко

Г двічі

Д сьогодні

18.Установіть відповідність між членами речення та  виділеними словами (1б.)

1 присудок

2 обставина

3 підмет

4 означення

 

 

А Небо непомітно  посвітлішало.

Б Котлета по-київськи була смачна

В Сьогодні надворі сонячно.

Г Що таке, по-вашому, життя?

Д  Коли б частіше траплялося таке «трохи».

19.Установіть відповідність між способами творення прислівників та прикладами (1б.)

1 префіксальний

2 суфіксальний

3 префіксально-суфіксальний

4 складання

 

А гарнісінько, десь

Б зависоко, прегарно

В по-латині, по-українськи

Г ледь-ледь, вчора

Д босоніж, мимохідь

20.Установіть відповідність між прислівниками та ступенями порівняння (1б.)

1 найбільш весело

2 веселіше

3 більш весело

4 найвеселіше

А вищий ступінь порівняння (проста форма)

Б вищий ступінь порівняння (складена форма)

В найвищий ступінь порівняння (проста форма)

Г найвищий ступінь порівняння (складена форма)

 

ІІІ рівень

21.Зробіть розбір виділеного слова як частини мови (1 б.)

Усюди добре, а вдома найкраще.

§  Частина мови.

§  На яке питання відповідає?

§  Розряд за значенням.

§  Ступінь порівняння (якщо є)

§  Синтаксична роль.


 

Контрольна робота №5

ПРИСЛІВНИК

ІІ варіант

1 рівень

Завдання 1─ 6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

1.Прислівником є всі слова, ОКРІМ (0,25 б.)

А спідлоба                                                              Б пливло

В вибірково                                                            Г вдома

2.Синонімом до фразеологізму  голкою ніде ткнути є (0,25 б.)

А швидко                                                                 Б особисто

В тихо                                                                      Г тісно  

3.Прислівник недавно утворений способом (0,25 б.)

А суфіксальним                                                     Б префіксальним

В префіксально-суфіксальним                          Г злиття основ  

4. При творенні ступенів порівняння чергування відбувається в слові (0,25 б.)

А самостійно                                                          Б вузько

В емоційно                                                              Г весело  

5. Прислівник часу є в рядку (0,25 б.)

А зозла                                                                     Б пошепки

В навмисне                                                             Г завжди  

6.Літеру і треба писати на місці всіх пропусків, ОКРІМ(0,25 б.)

А поноч..                                                                 Б  угор..

В утрич..                                                                  Г заввишки..  

Завдання 7─ 15 мають по п’ять варіантів відповідей, серед яких лише

ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

7.Прислівник є в усіх реченнях,ОКРІМ (0,5б.)

А Квіти часто говорять нам більше, ніж слова.

Б Опівдні зробилося тепло.                                В Навчіть мене співати гарну пісню.

Г Голоси дівчат чулися все ясніше.                  Д Я тихенько відчинив хатні двері.

8.Лише прислівники, що вказують на місце  дії, наведено в рядку(0,5б.)

А  звечора, позавчора, мимоволі                       Б  навмисне, напоказ, восени

В  тихо, вгорі, відразу                                          Г  трохи, важко, отут

Д туди, знизу, здалеку

9.Правильно утворено форми ступенів порівняння в рядку (0,5б.)

А швидко – швидше – найбільш швидко        Б зручно - більш зручно - найбільш зручніше

В гаряче – більш гарячіше – найбільш гарячеГ довго – більш довго – більш найдовше

Д радісно – більш радісніше – найбільш радісно  

10. Усі  прислівники пишуться з –нн- у рядку (0,5б.)

            А незрівнян..о, старан..о, віддален..о               Б спросон..я, попідтин..ю, щоден..о

В зран..я, відмін..о, спокійн..о                            Г сон..о, навман..я, доречн..о

Д ден..о, востан..є, шален..о

11.Не з прислівниками пишеться окремо в реченні (0,5б.)

            А Хлопець не/охоче розповідав про свою мандрівку.

Б Спершу шукала схованки, але не/вдовзі зрозуміла, що даремно.

В Потяг ще раз голосно чмихнув і не/порушно застиг.

Г Ластівки над річкою літали не/високо, а низько.

Д Завдання слід виконати не/гайно.

12. Орфографічну помилку допущено в реченні (0,5б.)

А Хто вранці плаче, той увечері сміється.      Б Рідна мати високо замахує, а помалу б’є.

В Ходить мовчки, а кусає по вовчи.                 Г Справжнє щастя завжди попереду.

Д Комусь ніяково, а йому однаково.

13.Усі  слова записано правильно в рядку(0,5б.)

А щодалі, усе одно, до речі                                Б деколи, будь-ласка, будь-де

В всього-на - всього, по-перше, устократ       Г далеко-далеко, тет-а-тет, надобраніч

Д доречі, мало-помалу, хтозна-як

14. Усі прислівники пишуться через дефіс у рядку (0,5б.)

А без/угаву, по/нашому, по/латині                   Б  хоч/не/хоч, уві/сні, по/моєму

В день/у/день, по/українськи, на/добраніч     Г казна/коли, по/твоєму, як/не/як

Д  всього/на/всього, де/не/де, рік/у/рік

15. Літеру и треба писати на місці всіх пропусків у варіанті (0,5б.)

А безвіст.., догор.., завтовшк..                            Б заввишк.., по-заяч.., опівноч..

В трич.., восен.., навік..                                        Г по-вовч.., навпак.., насторож..

Д  верх.., уноч.., пошепк..

ІІ рівень

Завдання 16-20 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ

16.Установіть відповідність між розрядом прислівника та прикладом (1б.):

1 часу

2 способу дії 

3 місця

4 мети

 

 

А злагоджено

Б додому

В наперекір

Г зозла

Д довіку

17.Установіть відповідність між членами речення та  виділеними словами(1б.):

1 присудок

2 означення

3 обставина

4 підмет

 

А Назустріч дівчині йшов велично лось.

Б Маковейчику на серці просторо й легко

В Дорога праворуч губилася в малиннику.

Г Не дивиться їм грізно  в очі «завтра»

Д Напевно, зима цього року буде холодною.

18.Установіть відповідність між прислівниками та їх тлумаченням(1б.):

1 навмисне

2 недалеко

3 уміло

4 довго

 

А близько

Б спеціально

В надто

Г затяжно

Д майстерно

19.Установіть відповідність між способами творення прислівників та прикладами(1б.):

1 префіксальний

2 суфіксальний

3 префіксально-суфіксальний

4 складання

 

А охайніше

Б абиде

В звисока

Г удень

Д мимохідь

20.Установіть відповідність між прислівниками та ступенями порівняння

1 найбільш швидко

2 швидше

3 більш швидко

4 найшвидше

А вищий ступінь порівняння (проста форма)

Б вищий ступінь порівняння (складена форма)

В найвищий ступінь порівняння (проста форма)

Г найвищий ступінь порівняння (складена форма)

 

ІІІ рівень

21.Зробіть розбір виділеного слова як частини мови(1 б.):

Порожня бочка голосніше дзвенить.

§  Частина мови.

§  На яке питання відповідає?

§  Розряд за значенням.

§  Ступінь порівняння (якщо є)

§  Синтаксична роль.

 


Немає коментарів:

Дописати коментар