Публіцистичний стиль
Публіцистичний стиль – один із найбільш
широковживаних. Це стиль засобів масової інформації - газет, журналів, телебачення, радіо, громадсько-пропагандистських видань. Основна його функція – обговорення, відстоювання і пропаганда важливих суспільно-політичних ідей, формування відповідної громадської думки, сприяння суспільному розвитку.
Отже, цей стиль має дві функції – інформативну (повідомлення) та
агітаційну (впливу).
Стиль характеризується не тільки чіткістю, логічністю викладу, а й емоційністю, піднесеністю. Звідси тяжіння публіцистичного стилю до наукового й художнього стилів.
Для
цього стилю характерні метафоричне
застосування наукової термінології,
образність, експресивність. У
публіцистичному стилі широко використовуються суспільно-політична лексика,
політичні гасла й заклики, урочисті фрази, емоційно забарвлені слова, оцінні слова, що містять відверту оцінку
подій або явищ, риторичні запитання та звертання, спонукальні та окличні
речення, неповні речення, фразеологізми, засоби сатири й
гумору.
Звичайною
формою реалізації публіцистичного стилю є усний або друкований монолог.
Сучасний
публіцистичний стиль – це мова газет, журналів, радіо- і телепередач,
кінопубліцистика, ораторське мовлення.
Жанри:
Замітка – найпростіший та найоперативніший інформаційний жанр, у якому
повідомляється про конкретні факти, події, явища життя з метою пізнавального чи
суспільно-політичного впливу на читача.
Стаття – жанр публіцистики, у якому за допомогою логічних і образних суджень
аргументовано, переконливо досліджуються й узагальнюються важливі явища та
проблеми суспільства.
Інтерв’ю – бесіда автора з компетентними людьми на суспільно важливу тему;
публіцистичний діалог.
Репортаж – розповідь із місця подій,
оперативний жанр преси, радіо, телебачення, у якому динамічно, з документальною
точністю показується дійсність через сприйняття її автором.
Нарис – жанр, у якому на документальній основі, але з використанням
художньо-публіцистичних прийомів зображується об’єктивна картина дійсності або
порушується важлива суспільна чи виробнича проблема.
Фейлетон – жанр гумористичного або сатиричного спрямування, пишеться переважно на
злободенні (актуальні) теми.
Памфлет – публіцистичний жанр, у якому гостро викривають політичне, суспільне
явище чи особу.
Ознаки:
1. Інформативність
2. Фактичність
3. Логічність
4. Образність
5. Щирість
Мета:
1. Передача точної та яскравої інформації про важливі події в житті
2. Вплив на читача
Немає коментарів:
Дописати коментар