середа, 28 жовтня 2020 р.

 Публіцистичний стиль

        Публіцистичний стиль – один із найбільш широковживаних. Це стиль засобів масової інформації - газет, журналів, телебачення, радіо, громадсько-пропагандистських видань. Основна його функція – обговорення, відстоювання і пропаганда важливих суспільно-політичних ідей, формування відповідної громадської думки, сприяння суспільному розвитку.  Отже, цей стиль має дві функції – інформативну (повідомлення) та агітаційну (впливу).

        Стиль характеризується не тільки чіткістю, логічністю викладу, а й емоційністю, піднесеністю. Звідси тяжіння публіцистичного стилю до наукового й художнього стилів.

     Для цього стилю характерні  метафоричне застосування наукової термінології,  образність,  експресивність. У публіцистичному стилі широко використовуються суспільно-політична лексика, політичні гасла й заклики, урочисті фрази, емоційно забарвлені слова,   оцінні слова, що містять відверту оцінку подій або явищ, риторичні запитання та звертання, спонукальні та окличні речення,   неповні речення, фразеологізми, засоби сатири й гумору.

            Звичайною формою реалізації публіцистичного стилю є усний або друкований монолог.

    Сучасний публіцистичний стиль – це мова газет, журналів, радіо- і телепередач, кінопубліцистика, ораторське мовлення.

Жанри:

Замітка – найпростіший та найоперативніший інформаційний жанр, у якому повідомляється про конкретні факти, події, явища життя з метою пізнавального чи суспільно-політичного впливу на читача.

Стаття – жанр публіцистики, у якому за допомогою логічних і образних суджень аргументовано, переконливо досліджуються й узагальнюються важливі явища та проблеми суспільства.

Інтерв’ю – бесіда автора з компетентними людьми на суспільно важливу тему; публіцистичний діалог.

Репортаж  – розповідь із місця подій, оперативний жанр преси, радіо, телебачення, у якому динамічно, з документальною точністю показується дійсність через сприйняття її автором.

Нарис – жанр, у якому на документальній основі, але з використанням художньо-публіцистичних прийомів зображується об’єктивна картина дійсності або порушується важлива суспільна чи виробнича проблема.

Фейлетон – жанр гумористичного або сатиричного спрямування, пишеться переважно на злободенні (актуальні) теми.

Памфлет – публіцистичний жанр, у якому гостро викривають політичне, суспільне явище чи особу.

Ознаки: 

1. Інформативність

2. Фактичність

3. Логічність

4. Образність

5. Щирість

Мета: 

1. Передача точної та яскравої інформації про важливі події в житті 

2. Вплив на читача



Немає коментарів:

Дописати коментар

Контрольна робота

  Контрольна робота №6 Всеволод Нестайко, Валентин Чемерис, Олесь Бердник, Галина Пагутяк Варіант 1 І рівень Завдання 1─ 12 мають по чотири ...