неділя, 11 грудня 2022 р.

Контрольний зріз знань (12.12.2022)

 

Контрольний зріз знань

з української мови

для учнів 9-А класу

КЗ «Світловодська спеціальна школа Кіровоградської обласної ради»

за І семестр 2022-2023 навчального року



Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

[1] Мабуть, природа створила хлібну зернину в мить високого натхнення, у мить щедрого осяяння. [2] У зернину, у цей маленький тугий злиточок матерії, стільки вкладено життєвої мудрості, добра і віри в безсмертя.[3]Усе в нас від від хліба. [4] А отже, і самі ми, кожен із нас ─дитина своїх батьків, свого народу й хліба.

Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь(кожна правильна відповідь 0,5б.)

1.Вставні слова є  в реченні

А 1,2              Б 2,3              В 1,4              Г 2,4 (0,5 б.).

2. Однорідних членів нема в реченні

А 1                 Б 2                 В 3                 Г у всіх(0,5 б.).

2. Неднорідні означення є в реченні

А 1                 Б 2                 В 3                 Г 4(0,5 б.).

4. Правильна характеристика другого речення в рядку

А двоскладне, поширене  Б односкладне, безособове

В двоскладне, ускладене однорідними членами      

Г односкладне, непоширене (0,5 б.).

Завдання 5─ 12 мають по чотири варіанти відповіді,                                                    серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ (кожна правильна відповідь 0,5б.)

5. Речення з однорідними членами утвориться, якщо до частини  Люблю я теплі травневі вечори…  додати фрагмент рядка

А … тоді так мріється про щось небуденне.

Б… зі щебетанням птахів у нашому саду.

В… але не терплю холодних листопадових.                        

Г… вдихаючи пахощі яблуневого цвіту.

Д… хоча й червневі мають свої принади.

6.Позначте речення, у якому не потрібно ставити кому між однорідними членами речення (розділові знаки пропущено) 

            А Ніч була хоч і зоряна та темна.

            Б Не руйнуймо ні веж ні людської душі височин.

            В Ні з того ні з сього у небі збиралися хмари.

            Г Не пам’ятник собі а творчість я плекала….

Д Ми чуєм трав зелений крик дощів задумані рефрени.

7. Не є однорідними означення в реченні (розділові знаки пропущені)

            А   Мені хочеться життя яскравого блискучого  діяльного.

            Б   У голосі вартового звучать людяні теплі співчутливі  нотки.

            В   Лупиться під палючим сонцем старенький вмитий дощами дах.

Г   І невідомі карі очі хтось інший буде цілувати.

Д  Радісні щасливі окрилені поверталися з табору дітлахи.

8. Позначте речення, у якому  допущено пунктуа­ційну помилку

А І, здається, ці дні пророкують красу відпочинку.

Б Вистава здається такою короткою

В Чи то так чого, чи, може, риба виплескує?

            Г Виграв «Жигулі», а, може, й Волгу...

Д На щастя, нам вдалося потрапити на прем’єрну виставу.

9. Укажіть речення із звертанням (розділові знаки пропущено).

А Так ніхто не кохав!  

Б Летять мої лелеки чорнобриві навстріч твоїм руся­вим журавлям.

В О люди люди свою душу не замикайте на замки!

Г Місяць яснесенький промінь тихесенький кинув до нас.

Д Хто ти, мрія чи сон?

10. НІКОЛИ не буває вставним слово

А принаймні                        Б либонь                  В безперечно

Г на щастя                           Д безумовно

11. Правильно виділено звертання в реченні

А О, незвичайна, чародійна мово, хоч пронеслася молодість громо­во, твій звук у мене в серці не затих

Б Ой хлопці, хлопці! Де, ви, хлоп'ята?.

В Чому не спиш, ти, уночі, моя голубко сизокрила? 

Г Орачу мій, господарю, великий, гостило в тебе сонце за столом.  

Д Шановна Маріє Петрівно, вітаємо вас з ювілеєм.

12.Вставні слова чуєте, бачиш, уяви собі, зверніть увагу

А  виражають емоції мовця                                Б указують на порядок викладу думок та зв’язок між ними

В указують на джерело повідомлення             Г виражають упевненість

Д привертають увагу співрозмовника

13.Правильним твердженням є

А  Віктор прийде, напевно, вчасно (У цьому реченні є вставне слово).

Б О, Михайлик до нас прийшов! (У реченні є непоширене звертання)

В  Весна, як кажуть, днем красна.(У реченні є вставлена конструкція).

Г Усі кажуть що дівчина дуже талановита. (У реченні є вставне слово)

Д І земля, і люди, і птиці прагнуть весни. (Речення складне)

14.Укажіть правильний варіант синтаксичного аналізу.

А У дубині вечеряли дятли, наїдаючись, видно, на зиму. (Речення просте, розповідне, неокличне, двосклад­не, поширене, повне, неускладнене)

Б У таких болях ішли дні, місяці і, нарешті, роки (Речення складне, розповідне,  неокличне, стверджувальне)

В Для нас у ріднім краї навіть дим солодкий та коха­ний. (Речення просте, розповідне, двоскладне, пошире­не,  повне,  ускладнене вставним словом).

Г Повними радості очима дивлюся на тебе, таємна Чорногоро, на тебе, синьоокий Черемоше.( Речення просте, розповідне, двоскладне,   пошире­не, повне,  ускладнене звертаннями)

Д На щастя все закінчилося добре .( Речення просте, розповідне, двоскладне,   пошире­не, повне,  ускладнене вставним словом )

15. Укажіть речення зі вставленими конструкціями.

А Слово матері! Як воно потрібне дитині щомить.

Б Кажи не кажи, а діти все одно не чують

В Так кажуть досвідчені люди

Г Годинник бив — що з ним? — зовсім не ту годину.       

Д  Із цим погодяться, мабуть, усі

16. Непоширеним звертанням ускладнено речення

А Неозорі поля, покриті хлібами, лежали навколо мене

Б О пісня вкраїнська! Дзвінка, невмируща, ти мука і радість, ти гнів і любов!

В О мій народе, Прометея ти маєш душу мо­лоду

Г Ох, пісне, чому, як той птах, не летиш?

Д О безмежне і плідне житнє поле погідне, ні межі ти не маєш, ні краю

17.Укажіть речення, у якому допущена помилка при виділенні звер­тання

А Глянь оком щирим, о Божий Сину, на нашу землю, на Україну.

Б Гей, ви, далі солов'їні, давні весни сині, одцвіли, ви, облетіли цві­том на калині.

В Мій друже, я Красу люблю

Г Благословляю твою сваволю, дорого долі, дорого болю

Д Прости мене, мій синочку!

18.Непоширене звертання  є в реченні (розділові знаки пропущено)

А Сину мій Тимоше то ж був наказ.

Б Я не тебе люблю о ні моя хистка леліє.

В Прости мені моя правдива мати душі моєї синій чистовід!

Г Зласкався доле над моїм народом

Д Поклін тобі моя зів’яла квітко  невідступна мріє!

ІІ рівень

Завдання 19-20 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ (кожне завдання 1б)

19. Установіть відповідність між значенням вставного слова та прикладом

1 привернення уваги

2 джерело інформації

3 активізація уваги

4 емоційна оцінка

 

А  Ніжність, наприклад, описати математично ніяк не можна

Б   Даруйте, але ви  помиляєтесь

В  Напевно, сьогодні точно буде гроза.

Г  Біда, кажуть не сама ходить, а з дітками

Д  Вогонь, на превеликий жаль, знищив велику частину заповідника

20.Увідповідніть вставні слова і словосполучення однієї групи за значенням

1  як на біду

2  безперечно

3  як відомо

4  отже

 

А  очевидно

Б  значить

В  слово честі

Г  як кажуть

Д  як на зло

ІІІ рівень

21. Спишіть, розставте розділові знаки, виконайте повний синтаксичний аналіз речення.

Чом не йдете чорні бурі та злі вітри в безвість?

 








Оформлення роботи

Титульний лист загинаємо на 1-1,5 см.

Зверху відступаємо 7 рядків (з урахуванням того, що вгорі), на 8 рядку підписуємо (посередині):

 

Контрольний зріз знань

з української мови

для учня (ці) 9-А класу

КЗ «Світловодська спеціальна школа КОР»

за І семестр 2022-2023 навчального року

Прізвище, ім’я (у Р.в.)

 

 

Більше на титульній сторінці нічого не пишемо.

Розгортаємо листок. На згинові не пишемо!!!!

Вгорі пишемо без дати

Контрольний зріз знань

Виконуємо завдання!

Користуватися коректором не можна! Помилку закреслюємо олівцем

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Контрольна робота

  Контрольна робота №6 Всеволод Нестайко, Валентин Чемерис, Олесь Бердник, Галина Пагутяк Варіант 1 І рівень Завдання 1─ 12 мають по чотири ...