неділя, 11 грудня 2022 р.

Контрольний зріз знань (12.12.2022)

                                                        Контрольний зріз знань

з української мови

для учнів 10-А класу

КЗ «Світловодська спеціальна школа Кіровоградської обласної ради»

за І семестр 2022-2023 навчального року


Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

[1] Шелестить очерет з осокою.  [2] Ліс пахне грибами та осін­ньою задумою, чекає,  поки осінь торкнеться його своїм багряногарячим полум'ям. [3] А вершечки кленів уже спалахнули, вогненно засяяли на темнозеленому тлі. [4] Пройде небагато часу  і Лісовик вдягне Мавку в пишні осінні шати

Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

1.Орфографічну помилку допущено в реченні

А 1                 Б 2                 В 3                 Г 4   

2.Складносурядним є речення

А 1                 Б 2                 В 3                 Г 5  

3. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А 1                 Б 2                 В 3                 Г 4  

4. Стиль тексту

А художній                                     Б розмовний

В публіцистичний                         Г науковий

Завдання 5─ 12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

5. Ставити кому між частинами складносурядного речення не потрібно в рядку (розділові знаки пропущено)

А Від ставу дівчатко біжить до межі і стоїть на порозі усміхнена мати.

Б  У високості тремтів срібний птах і симфонія сонця дзвеніла!

В Яблуко до долу струсять віти і воно вже в кроні не засяє.

Г Сіяє у росах сріблясте проміння і сіється листя в гулке безгоміння.

6.Не треба ставити кому між частинами складносурядного речення в рядку (розділові знаки пропущено)

А Плід лежить, красуючись між травою і несила очей від нього відвести.

Б Високий день за обрій закотивсь і спорожніли села між садами.

В  Уже червоніють помідори і ходить осінь по траві.

Г  На чужині і дерево не так росте  і звір не так себе почуває.

7.Позначте речення, частини якого пов’язані між собою сполучниками сурядності та інтонацією.

А Не поливай бур’яну у надії, що  він перетвориться на троянду.

            Б Під хатою дідусь  сивенький  сидить, а сонечко низенько  уже спустилось над Дніпром.

 В Батько увійшов до кімнати і зупинився біля вікна.

            Г Безсмертний той,хто все своє життя за долю  людства голос піднімає.

8.Одне з речень  НЕ відповідає схемі [ ], і [ ]

А Шелестіли дуби, і смарагдова тиша була.

            Б Зорі чогось затремтіли, і небо стемніло

В Буде чисте небо ніжне і привітне, і земля вбереться  в золоту красу

Г Запашна, співуча, сповнена музики і квіткових пахощів наша мова.

9. Знайдіть речення, у якому підрядна частина стоїть всередині головної

А Виходить, уже не мертвий ліс, бо лебеді    принесли на своїх крилах весну і життя!

Б Поглянь: який то світ кипить, блакитно-синьо-срібно-сірий.

В Страшно безсило малим чути себе перед   смертю, але страшніше, коли ні за що            вмерти! 

Г Той, хто зневажливо ставиться до рідної    мови, не може й сам викликати поваги до себе.

Д Ніколи в бурі не загине той, хто Прометея має дух.

10. Знайдіть речення з підрядним означальним

А А в гущавині парку зацвів одурілий жасмин в листопадові дні, що подібні на сутінки.

Б  Цвіте липа так буйно й розкішно, що все місто плаває в задимленому мареві.

В Земля тремтить у млості і ронить пелюстки, і невідомі гості злітаються в садки.

Г Погодився б жити в засніженій тучі, щоб тільки народові промінь світив.

Д Він був дуже здоровий з природи, але і в нього вже не вистачало сил.

11. Укажіть складнопідрядне речення з підрядним означальним.

А І не збагну ніколи, як вмістилось моє життя в маленькім слові хліб.

Б Важко переоцінити вплив, що його справив на перебіг української історії Богдан Хмельницький.

В Весна роз’ятрить вашу печаль, щоб мчати туди, де залишились подекуди сніги.

Г А де нема любові і страждання, там не живе, не б’ється і життя.

Д Хто риє яму іншому, сам упаде до неї.

12. Укажіть складнопідрядне речення з підрядним з’ясувальним

А Єдиний мій, найкращий в світі, змилуйся, бо спалиш мене пристрастю дотла

Б Здається вічністю буття маленька мить, перед якою навіть смерть безсила

В Лиш хто народу рідного не любить, піде по світу тихим жебраком і ,просячи, до щастя шлях загубить.

Г Гарна та хата, що добрими людьми багата.

Д Не брудни джерела, з якого часом п'єш воду.

13. До складнопідрядних речень з підрядним з’ясувальним належать усі речення, ОКРІМ

А Ми прагнемо,  щоб юність була осяяна благородною громадською мужністю.

Б Я тільки нині зрозумів до сліз, що ви вже не повернетесь до хати.

В Я дивлюся з-під вій, як цвіте за  вікном далина.

Г Я зі страхом відчуваю, як десь глибоко в душі зв’язується й росте сум.

Д Кожен раз зустрічаю весну з відчуттям, ніби у світі відбувається щось нове, незвичайне.

14. Сполучне слово в складнопідрядному реченні Музика — журкіт води, що струменить у фонтанах  виконує синтаксичну роль.

А підмета                             Б присудка                          В додатка

Г означення                         Д обставини

15.Складнопідрядним називається речення, частини якого

А нерівноправні за змістом, поєднуються відповідною інтонацією та сполучниками підрядності і сполучними словами

Б рівноправні за змістом, поєднуються відповідною інтонацією та сполучниками підрядності

В рівноправні за змістом, поєднуються відповідною інтонацією та сполучними словами

Г нерівноправні за змістом, поєднуються відповідною інтонацією та сполучниками сурядності

Д  нерівноправні за змістом, поєднуються відповідною інтонацією 

16.Знайдіть речення, у якому підрядна частина стоїть всередині головної

А Земля і небо в тому супокої, коли задумлива природа переступає рубіж від осені до весни... 

Б Завітай навесні, коли синя фіалка в чисте небо погляне здивованим оком. 

В Не перекладай на інших того, що мусиш зробити сам. 

Г Там, де зорі сяють з-за гори, над водою гнуться явори

Д Ліс – це природна аптека, що з давніх-давен постачає ліки

17. У якому реченні що виступає сполучним словом

А Скільки людського щастя розбилося у друзки тільки від того, що одне з двох

своєчасно не вимовило слівця "пробач"

Б Народу, що втратив мову, більше нічого вже втрачать. 

В Пам’ятай, що книги — це тисячолітня мудрість людини. 

Г Як добре знати, що тебе веде твій власний шлях — єдиний із можливих. 

Д Учені стверджують, що загальний книжковий фонд Київської Русі складався з 130–140 тис. томів.

18. Укажіть складнопідрядне речення з підрядним означальним

А І де в світі тая сила, щоб в бігу його спинила.

Б Море так бадьоро хлюпає, що аж слухати любо.

В Так літував Іван в полонині, аж доки вона не спустіла.

Г Благословен, чий труд прекрасний життя здіймає із руїн.

Д Куди голова задумає, туди ноги понесуть.

19.Відокремленим означенням можна замінити підрядну частину в реченні

А Стежина сховалася у лісі, щоб прохолодитися.

Б Іван милувався красою, що відкривалася за кожним кущем.

В Ішло з димом добро, яке надбали за десятки літ .

Г Україна для мене – святиня, яка дає крила, снагу.

Д Спинився біля струмка, що біг яром.

20. Укажіть складнопідрядне речення з підрядним означальним.

А Життя зриває дні мої, неначе вітер зриває листя.

Б Сонце пекло так, що й уночі степ пашів.

В Перед очима замигтіли великі зорі, що займалися в небі.

Г От і прощай, літо, бо зима одразу впала на голову.

Д Дерево благають, щоб парості розпустило в їхнім біднім краї.

ІІІ рівень

Завдання 21  передбачає  встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ (1б.)

21.Установіть відповідність

1 складносурядне речення

2 просте речення

3складнопідрядне означальне

4 складнопідрядне з’ясувальне

 

А Спинюсь я і довго буду слухать, як бродять серпень по землі моїй.

Б Майнувши сірим хвостом, дорога безшумно сховалася в зелені хлібів.

В Або не сокіл я, або спалила мені неволя крила.

Г Немає такого дерева, щоб на нього птиці не сідали.

Д Мужню силу хоч похилить горе, та не зломить, в підлість не поверне.

 

4 рівень

22.Запишіть речення, розставте пропущені розділові знаки. Підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте загальну характеристику всій конструкції (1б.)

А я дивлюся на розпатлані дерева в саду на віхті туману що плутаються між їхніми кронами.





 Оформлення роботи

Титульний лист загинаємо на 1-1,5 см.

Зверху відступаємо 7 рядків (з урахуванням того, що вгорі), на 8 рядку підписуємо (посередині):

 

Контрольний зріз знань

з української мови

для учня (ці) 10-А класу

КЗ «Світловодська спеціальна школа КОР»

за І семестр 2022-2023 навчального року

Прізвище, ім’я (у Р.в.)

 

 

Більше на титульній сторінці нічого не пишемо.

Розгортаємо листок. На згинові не пишемо!!!!

Вгорі пишемо без дати

Контрольний зріз знань

Виконуємо завдання!

Користуватися коректором не можна! Помилку закреслюємо олівцем

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Контрольна робота

  Контрольна робота №6 Всеволод Нестайко, Валентин Чемерис, Олесь Бердник, Галина Пагутяк Варіант 1 І рівень Завдання 1─ 12 мають по чотири ...