Двадцять третє травня
Контрольна робота
Речення з однорідними членами. Звертання.
Вставні
слова та сполучення слів. Складні речення. Пряма мова. Діалог
1
варіант
1
рівень
Прочитайте текст і виконайте завдання 1─
4.
[1─Діду, що ви там
слухаєте?
[2] ─ Слухаю, як шумлять листочки. [3] Вільха, напевно, розказує, який сон вона бачила минулої ночі.
[4]─А хіба дерева
сплять? запитую.
[5] ─ Так. [6]
Уночі дерева не ростуть, бо вони сплять.
[7] ─ От якби в ті
сни заглянути хоч одним оком!
Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти
відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
1.Простим є речення (0,5 б.)
А 1 Б 2
В 3 Г 6
2. Пунктуаційну помилку
допущено в реченні(0,5 б.)
А 1 Б 2
В 3 Г 4
3.
Слова
автора використані в реченні(0,5 б.)
А 1 Б 2
В 3 Г 4
4. Вставним словом
ускладнено речення (0,5 б.)
А 2 Б 3
В 4 Г 5
2
рівень
Завдання 5 ─ 10 мають по п'ять варіантів
відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
5.Складним є речення (роздiловi
знаки пропущено) (1б.)
А Веселий
день розхлюпує блакить і ластівки купаються в промінні.
Б Теплий день застав і птахів і людей серед
поля.
В
Тут живуть мої старі батьки і мене у гості виглядають.
Г У радості
і горі рушники і пісні супроводжують людину.
Д Мудрість
кажуть приходить з роками.
6. Однорідні підмети є в реченні (1 б.)
А
Тягнуться до сонця і
квітки, і трави.
Б 3 берега
на берег можна добутися баржами або човнами.
В
Життя пливе в майбутнє, у завтрашнє, у
безкрає.
Г
Понад
морями пролягають тіні.
Д
Сонце росло, палало і
тихо спускалося додолу.
7.Між однорідними
членами речення й узагальнювальним словом треба поставити тире в рядку (розділовий
знак пропущено) (1 б.)
А
Усі
українські музичні інструменти поділяються на ударні, духові та струнні.
Б І гніт і
неволя і кров усе зникне навіки.
В Хай на
ньому цвіте росяниста
доріжка і зелені
луги й солов’їні
гаї.
Г
Річка свічадо своє
розгорнула і красувалась цвіла усміхалась.
Д Полювати
на дрібних тварин злітаються хижі птахи
орли сови яструби.
8. Поширене
звертання є в реченні (1 б.)
А Я думаю,
тату, що найдорожчий плід той, який найважче дістати.
Б Тут,
дочко, таку пан загадку загадав, що я й не надумаю.
В Пане, є у
мене дочка Маруся, так це вона мене так навчила.
Г Пан
і питає: «Чого вам, люди добрі?»
Д Вітчизно!
Горді ми тобою, трудом і подвигом твоїм.
9. Неправильно
розставлено розділові знаки в реченні (1б.)
А Тепер, коли тебе довго немає, я думаю: «Любуйся
калиною, коли
цвіте,
а дитиною, коли росте».
Б Він міг би сказати про себе словами Блока:
«Одним із моїх натхнень була чесність».
В Бувало так, що, беручи до рук якийсь
перекладний твір, казав: «А я ж колись це теж перекладав».
Г «А на
Запорожжі кошовий Сірко помер,— занотовував для пам’яті поколінь самовидець».
Д «Учитель не може
бути тільки добреньким і простодушним»,- доводив Василь Сухомлинський.
10. Речення зі
вставним словом (розділові знаки пропущено) розміщено в рядку (1 б.)
А Майже вас не розумію.
Б Але сонечко
так і не виглянуло із-за хмар.
В Навіть часом сліпну від краси.
Г Він принаймні вибачився.
Д Здається
я знаю відповідь на це питання.
3 рівень
Завдання
11-12 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного
ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
11. Установіть
відповідність між схемами речень та
прикладами ( розділові знаки в
пропущено) (1б.)
1 Слова автора:«Пряма мова
» 2«Пряма мова?»- слова
автора. 3. Слова автора:«Пряма
мова!» 4 «Пряма мова»,- слова
автора. |
А Дівчинка спитала А ви
бачили лісових мавок Б Оля захоплено вигукнула
Як я люблю мальви В Чи любите ви пиріжки з
калиною запитала бабуся Г Ми йдемо шукати цвіт
папороті таємниче мовила Марійка Д Тихо шепочуть клени Як
красиво навкруги |
12.Установіть відповідність між реченнями та їх характеристиками (1б.)
1 речення
із звертанням 2 речення
з однорідними означеннями 3 речення
із вставним словом 4 речення
з однорідними додатками |
А Люблю я,
Києве, тебе в ранковий час. Б Можливо,
блискавиць крило ці горді коси заплело. В Мати
перша навчила мене любити роси, п'янкий любисток, м'яту, маковий цвіт і
калину. Г Хлопці
про наші плани на це літо навіть не здогадувалися. Д Північний, хижий, сердитий вітер лютує , неначе голодний вовк. |
4 рівень
Завдання 13 творчого характеру
13. Складіть діалог на одну із тем, використовуючи вставні слова, звертання та однорідні
члени речення. Підкресліть їх (5-7
реплік) (2б.)
·
У бібліотеці
·
Незабаром канікули
Немає коментарів:
Дописати коментар