Контрольна робота
У
пошуках пригод і чудес
(творчість Всеволода Нестайка, Зірки Мензатюк)
1 варіант
1
рівень
Завдання
1─ 12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.
Виберіть правильну відповідь.
Кожне завдання 0,5 б.
1. Тема твору Зірки Мензатюк «Таємниця козацької шаблі»
А зображення подорожі сім’ї Руснаків у пошуках
реліквії – козацької шаблі
Б розповідь про музеї козацтва України
В розповідь про добу козацтва і опис запеклих
козацьких боїв
Г зображення історичної події часів Богдана
Хмельницького
2.
«Таємниця козацької шаблі» за жанром
А пригодницька повість Б казка
В оповідання Г новела
3.На
світлині зображено
А Підгорецький замок
Б Кам’янець-Подільський замок
В Олеський замок
Г Тараканівський форт
4.
Машка у творі Зірки Мензатюк «Таємниця козацької шаблі» - це
А мама Антипка Б сестра Наталки
В машина Г однокласниця
дівчинки
5. Про
яку історичну пам’ятку йдеться мова у загадці: «Не горіх, а
тверде; не панни, а в узорах жупани; стрілець їх сватав, та й голову склав»(за твором
З.Мензатюк «Таємниця козацької шаблі»)?
А замок у Підгірцях Б Олеський замок
В Хотинську фортецю Г «Козацькі могили»
6.
Привид з твору З.Мензатюк «Таємниця
козацької шаблі»
А патріотично налаштований Б фантастично налаштований
В вороже налаштований Г по-товариськи налаштований
7. Розповідь у творі Всеволода Нестайка «Чарівні
окуляри» ведеться від імені
А автора Б Ромки Черняка
В Васі Богданця Г дідуся
Грицька
8.У творі Всеволода
Нестайка «Чарівні окуляри є
всі події, ОКРІМ
А Вася Богданець
украв окуляри в Юлії
Юхимівни
Б Вася Богданець сидів на першій парті
В «Панасонік», «Електрон» - це
комп’ютерні ігри
Г дідусь
зірвав з носа Васі Богданця окуляри
9.Вася вважав, що записку, яку він знайшов у підручнику
української мови, написав/написала
А Рита
Скрипаль Б Маргарита
Степанівна
В вчителька
історії Г Ромка Черняк
10. Події у творі Всеволода
Нестайка відбуваються в
А Луцьку Б Києві
В Харкові Г Одесі
11. Повість
В.Нестайка “Чарівні окуляри” належить до літературного роду
А епос Б лірика
В драма Г ліро-епос
12.Двоє окулярів було в (за твором
В.Нестайка «Чарівні
окуляри»)
А Ліни
Митрофанівни Б Юлії Юхимівни
В Галини
Михайлівни Г Лідії Петрівни
2 рівень
Завдання
13-16 передбачають установлення відповідності.
До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ. Кожне завдання 1 б.
13. Установіть відповідність між героєм твору Зірки Мензатюк
«Таємниця козацької шаблі» та його характеристикою
1 «
…який хоч і крутив дулі , проте палко переймався долею національної реліквії» 2 « Ти
смілива і … гарна» 3 «Хлопці
стояли , мов гетьмани: поважні, виструнчені , акуратні – по всьому видно , що
то українські лицарі, ще й численні нашивки на їхніх рукавах виглядали так
значимо» 4 «…
модного, розумного, упевненого в собі» , «кульгавого хлопчика, елегантного ,
прилизаного , з двома горбочками на голові» |
А
Северин та Василь Б
Дядько Богдан В
Антипчик Г Наталка Д
Привид
|
14. Установіть
відповідність між фразою про Васю та її автором
1 «Сонечко
моє руденьке!» 2 «Ти в нас
особливий сонячний хлопчик!» 3 «Рудий
Африканський Їжачок» 4 «Рижухо
мій дорогий!»
|
А дідусь Б Ромка В бабуся Г мама Д Рита Скрипаль |
15. Установіть
відповідність між думками й вчинками одного
й того самого героя
1 «Схопив/схопила ті окуляри, почепив/почепила
і... дихати перестав/перестала». 2 «Вважав/вважала, що «книжки-
вчорашній день». 3 «Швиденько назбирав/назбирала
ромашок, рожевої конюшини, а тоді помітив/помітила чудову
парасольку лілового сусака… Потягнувся/ потягнулася за ним, та враз ноги посунулися кудись
донизу... і він/ вона шелеснула в воду».
4 «Знайшов/знайшла власника шаблі
і дав/дала йому адресу покупця».
|
А «Був/була елегантний/елегантна і модний/модна
до неможливості, зачесаний/зачесана так
гладесенько, що волосся лежало, мов прилизане» Б «Чітко побачив/побачила трансформаторну
будку в нашому дворі, задньому, за гаражами»
В «Стояв/стояла розгублений/розгублена
і дивився/дивилася униз, на землю,
де лежала драбина». Г «… похапцем відчинив/ відчинила двері
машини, і раптом мобільний висковзнув із рук... По екрану віялом розповзлися
тріщини».
Д «… взяв качан, а кермувати вирішив/вирішила однією рукою».
|
16.
Установіть відповідність
1 художній
вислів, у якому один предмет чи явище зіставляється з іншим, чимось подібним
до нього 2 художній
прийом, який полягає в перебільшенні рис людини, предмета чи явища з метою
надання зображуваному виняткової виразності
3
образний
вислів, у якому ознаки людини переносяться на неживий предмет чи явище (одним
словом, олюднення),вона оживлює поезію 4
художнє
означення, у перекладі з грецької мови означає прикладка, прикладається до
слова, надаючи зображуваному більшої емоційності, виразності й поетичності
|
А гіпербола Б епітет В метафора Г порівняння Д персоніфікація |
3 рівень
Дайте
розгорнуту відповідь на питання (2б.)
17. Чи погоджуєтеся
ви з думкою героя твору, що найщасливіша хвилина
буває тоді, коли ми робимо добро таємно? Відповідь
арґументуйте, вживаючи такі фрази: Я вважаю ... . На мою думку … Тому що... . Наприклад …. Отже ...
Свої знання з тем цього розділу я оцінив би / оцінила б на ... .
Немає коментарів:
Дописати коментар