Діагностична
(контрольна) робота №6
Прикметник
І варіант
Прочитайте
текст і виконайте завдання 1─ 4.
[1]На синіх долонях вечора темним смутком
горбатився старий вітряк і в благанні простягав руки чи то до неба, чи то до
людей. [2] Звикши до праці, до гурту, він німотно карався без них, і тихі
сльози скапували з його крил. [3]Та ось поволеньки, не вірячи собі, заскрипіли
крила, задзвеніло зерно і зашелестів несміливий теплий струмочок борошна, на
якому тримається хліборобська доля. [4]А над степом стояла така тиша, що було
чути, як знизу дихає найважчий колос, а згори випадають холодні роси.
Завдання
1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.
1.У першому реченні прикметників
(0,5б.)
А п’ять Б чотири В три Г два
2. Не можна утворити ступені порівняння від прикметника (0,5б.)
А синій Б несміливий В важкий Г холодний
3. Прикметник найвищого ступеня порівняння вжито в реченні (0,5б.)
А 1 Б 2 В 3 Г 4
4. Прикметники м’якої групи є в реченні (0,5б.)
А 1 Б 2 В 3 Г 4
Завдання 5─ 14 мають по чотири варіанти
відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ
5. Лише
якісні прикметники вжито в рядку(0,5б.)
А мудрий,
цегляний, холодний Б
повільний, великий, темний
В довгий,
осінній, світлий Г старанний, батьківський, багатий
6. Лише
відносні прикметники вжито в рядку(0,5б.)
А автобусний,
електронний, шевченківський
Б вечірній,
франківський, солодкий
В глибокий,
здібний, Маріїн
Г курячий,
попелястий, батьківський
7.
Присвійний прикметник вжито в
словосполученні(0,5б.)
А бджолине
крило Б вовча натура
В заяча
шапка Г
лебедина пісня
8. Суфікс -ев- пишеться на місці пропуску в слові(0,5б.)
А замш…вий Б кущ...вий
В кварц...вий Г
слив…вий
9. Літера -і- пишеться на місці пропуску в усіх
словах рядка(0,5б.)
А гідравл…чний,
романт…чний Б титан...чний, фіз…чний
В математ...чний,
енергет…чний Г лакон…чний, псих…чний
10.
Правильно утворено ступені порівняння прикметників у всіх словах рядка(0,5б.)
А самий
дорогий, більш смачний
Б тихіший
від усіх, дорожчий
В кращий,
найбільш широчезний
Г прежовтуватий,
найбільш спокійний
11.
Подвоєні -нн- треба писати в обох словах рядка(0,5б.)
А здорове(н/нн)
ий, качи (н/нн) ий Б нездола(н/нн) ий, шале(н/нн) ий
В свяще(н/нн)
ий, невблага(н/нн) ий Г віко(н/нн)ий, греча(н/нн)ий
12. НЕ треба писати окремо із наступним
словом у реченні(0,5б.)
А Здійснив
(не)сподіваний маневр.
Б Синоптики
прогнозують (не)великий дощ.
В Млинці краще споживати (не)гарячими, а холодними.
Г Це був (не)щасний випадок.
13. Через
дефіс потрібно писати прикметники(0,5б.)
А 90/
метровий, молочно/м’ясний, східно/ слов’янський
Б музично/танцювальний,
південно/ західний, івано/ франківський
В військово/
зобов’язаний, північно/ східний, жовто/ блакитний
Г анти/вірусний,
золото/гарячий, військово/морський
14. Присудок
виражений прикметником у реченні(0,5б.)
А Усе
мені рідне в ріднім краю.
Б Хлопець
прогулювався зимовим лісом.
В Він
присів на повалений стовбур.
Г Мова
─ це всі глибинні пласти духовного життя народу.
15. Ступені
порівняння можна утворити від усіх прикметників, записаних у рядку(0,5б.)
А
вродливий, складний, сліпий
Б сумний,
лисий, зелений
В архіважливий,
добрий, веселий
Г теплий,
жовтий, розумний
16. Закінчення -ий має
прикметник, утворений від слова(0,5б.)
А всесвіт Б
осінь
В обід Г неділя
Завдання
17-18 передбачають установлення
відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник,
позначений БУКВОЮ
17. Установіть
відповідність.(1б.)
Ступені порівняння 1 проста форма вищого ступеня 2 складена форма вищого ступеня 3 проста форма найвищого ступеня 4 складена форма найвищого ступеня |
Приклад А найсолодший Б більш солодкий В найбільш солодкий Г солодший Д пресолодкий |
18. Установіть
відповідність.(1 б.)
Група прикметників |
Приклад |
1 якісний прикметник |
А лисяча шапка |
2 присвійний прикметник |
Б лисяча
нора |
3 відносний прикметник |
В лисячий
характер |
|
|
19. Розберіть прикметник як частину мови.(2б.)
Час - найкращий
лікар.
Немає коментарів:
Дописати коментар