Контрольна робота №7
Речення з однорідними членами. Звертання.
Вставні
слова та сполучення слів. Складні речення. Пряма мова. Діалог
1
варіант
1
рівень
Прочитайте текст і виконайте завдання 1─
4.
[1─Діду, що ви там
слухаєте?
 [2] ─ Слухаю, як шумлять листочки. [3] Вільха,
напевно, розказує, який сон вона бачила минулої ночі. 
[4]─А хіба дерева
сплять? запитую.
[5] ─ Так. [6]
Уночі дерева не ростуть, бо вони сплять.
[7] ─ От якби в ті
сни заглянути хоч одним оком!
Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти
відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
1.Простим  є речення (0,5 б.)
А 1                             Б 2
В 3                             Г 6
2. Пунктуаційну помилку
допущено в реченні(0,5 б.)
А 1                             Б 2
В 3                             Г 4 
3.
Слова
автора використані в реченні(0,5 б.)
А 1                             Б 2
В 3                             Г 4 
4. Вставним словом
ускладнено речення (0,5 б.)
А 2                             Б 3
В 4                             Г 5 
2
рівень
Завдання 5 ─ 10 мають по п'ять варіантів
відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
 5.Складним є речення (роздiловi
знаки пропущено) (1б.)
А Веселий
день розхлюпує блакить і ластівки купаються в промінні.  
            Б  Теплий день застав і птахів і людей серед
поля.
            В
Тут живуть мої старі батьки і мене у гості виглядають.
Г У радості
і горі рушники і пісні супроводжують людину. 
Д Мудрість
кажуть приходить з роками.
6. Однорідні   підмети є в реченні(1 б.)
А
Тягнуться до сонця і
квітки, і трави.
Б 3 берега
на берег можна добутися баржами або човнами.
В
Життя  пливе в майбутнє, у завтрашнє, у
безкрає.
Г
Понад
морями пролягають тіні.
Д
 Сонце росло, палало і
тихо спускалося додолу.  
7.Між однорідними
членами речення й узагальнювальним словом треба поставити тире в рядку
(розділовий знак пропущено) (1 б.)
А
Усі
українські музичні інструменти поділяються на ударні, духові та струнні.
Б І гніт і
неволя  і кров  усе зникне навіки.
В Хай  на 
ньому  цвіте  росяниста 
доріжка  і  зелені 
луги  й  солов’їні 
гаї.
Г
Річка  свічадо  своє 
розгорнула  і  красувалась цвіла   усміхалась.
А Полювати
на дрібних тварин злітаються хижі птахи 
орли  сови  яструби.  
8. Поширене
звертання є в реченні (1 б.)
А Я думаю,
тату, що найдорожчий плід той, який найважче дістати.
Б Тут,
дочко, таку пан загадку загадав, що я й не надумаю.
В Пане, є у
мене дочка Маруся, так це вона мене так навчила.
Г  Пан
і питає: «Чого вам, люди добрі?»
Д Вітчизно!
Горді ми тобою, трудом і подвигом твоїм. 
9. Неправильно
розставлено розділові знаки в реченні(1б.)
А  Тепер, коли тебе довго немає, я думаю:
«Любуйся калиною, коли 
цвіте,
а дитиною, коли росте».
Б  Він міг би сказати про себе словами Блока:
«Одним із моїх натхнень була чесність».
В  Бувало так, що, беручи до рук якийсь
перекладний твір, казав: «А я ж колись це теж перекладав».
Г«А на
Запорожжі кошовий Сірко помер,— занотовував для пам’яті поколінь самовидець».
Д «Учитель не може
бути тільки добреньким і простодушним»,- доводив Василь Сухомлинський. 
10. Речення зі
вставним словом (розділові знаки пропущено) розміщено в рядку(1 б.)
А  Майже вас не розумію.
Б  Але сонечко 
так і не виглянуло із-за хмар.
В  Навіть часом сліпну від краси.
Г  Він принаймні вибачився. 
Д Здається
я знаю відповідь на це питання.  
3 рівень
 Завдання
11-12 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного
ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
11. Установіть
відповідність між схемами   речень та
прикладами ( розділові знаки в 
пропущено) (1б.)
| 1 Слова автора:«Пряма мова
  » 2«Пряма мова?»- слова
  автора. 3. Слова автора:«Пряма
  мова!» 4 «Пряма мова»,- слова
  автора. | А Дівчинка спитала А ви
  бачили лісових мавок  Б Оля захоплено вигукнула
  Як я люблю мальви  В Чи любите ви пиріжки з
  калиною запитала бабуся Г Ми йдемо шукати цвіт
  папороті таємниче мовила Марійка Д Тихо шепочуть клени Як
  красиво навкруги | 
12.Установіть відповідність між  реченнями та їх характеристиками  (1б.)
| 1 речення
  із звертанням 2 речення
  з однорідними  означеннями 3 речення
  із вставним словом 4 речення
  з однорідними додатками | А Люблю я,
  Києве, тебе в ранковий  час. Б Можливо,
  блискавиць крило ці горді коси заплело. В Мати
  перша навчила мене любити роси, п'янкий любисток, м'яту, маковий цвіт і
  калину. Г Хлопці
  про наші плани на це літо навіть не здогадувалися. Д Північний, хижий, сердитий вітер лютує , неначе голодний вовк. | 
4 рівень
Завдання 13 творчого характеру
13. Складіть діалог на одну із тем, використовуючи вставні слова, звертання та однорідні
члени речення. Підкресліть їх (5-7
реплік) (2б.) 
·       
 У бібліотеці
·       
Незабаром  канікули 
 
 
 
 
.png) 
Немає коментарів:
Дописати коментар