Контрольна робота №6
Складне речення з
різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку. Текст як одиниця
мовлення й продукт мовленнєвої діяльності
І  варіант
Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 6.
[1] Своєрідним
жіночим оберегом в Україні завжди був віночок.  [2]     Його
виплітали з різних квітів від весни до осені. [3] Останнім у році був віночок
із золотавого кленового листя.  [4]    До вінка впліталося багато різних квітів з
лікарськими властивостями:  ружа і
деревій, безсмертник  і любисток, волошка
і ромашка, незабудка і цвіт калини. [5] Почесне місце у вінку належало деревію.
[6] Трав’янисту рослину  ще називають
деревцем. [7] Його насіння розносить вітер на велику відстань. [8] Воно
невибагливе до навколишнього середовища. 
[9] Деревій  є символом
нескореності у вінку.
Завдання 1─ 6 мають по
чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну
відповідь
1. Стиль тексту
А художній                                     Б
розмовний
В публіцистичний                         Г
науковий 
2.За типом мовлення текст
є
А описом
з елементами розповіді
Б розповіддю
з елементами роздуму               
В розповіддю          
Г описом   
3.Засобом міжфразового
зв’язку 1 і 2 речення є
А синонім                                        Б спільнокореневе
слово             
В сполучник                                    Г займенник  
4.Засобом міжфразового
зв’язку 5 і 6 речення є
А синонім                                        Б
спільнокореневе слово             
В сполучник                                   Г
займенник  
5. У ССЦ речення поєднані
А ланцюжковим
зв’язком                                   Б
паралельним зв’язком
В ланцюжковим
і паралельним 
6. Тематичним реченням є
А 1                             Б
3
В 4                             Г
9 
Завдання 7─ 10 мають по чотири варіанти відповіді,
серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
ІІ рівень
7.Складне речення з різними видами зв’язку є в рядку
            А Якщо придивитися до квіточки каштана,
то можна помітити на ній барвисті плями.
Б
Щодалі хвиля більшала, проте козаки були байдужі до неї: не первина їм в море
ходити.
            В Я довго лежу і слухаю, як дзвонить у
такт дзвонів степу моє серце.
 Г У
верховіттях вітер колобродить, сумує стежка дичками внатрус.
8. Складне речення із
сурядним, підрядним і безсполучниковим зв’язком є в рядку
 А А малі хлопці
йшли з рукавицею, у якій повно зерна: пшениці, жита, ячменю, вівса, гороху.
            Б Уже травень засвітив свічки каштанів
білі, і йде в квітках весна у рідному краю, я так його люблю, що передать не в
силі в закоханих словах усю любов мою.
 В Над річкою, в
чистім полі, могила чорніє; де кров текла козацькая, трава зеленіє.
 Г Нині кожен має
бути людиною в людстві, щоб кожним нервом відчувати його болі і тривоги.
9. Складне речення із сурядним,
підрядним і безсполучниковим зв’язком є в рядку
А
Одного весняного ранку, коли
під моїм вікном брунькував фіолетом бузок і на ранніх яблунях розпускався
рожево-білий цвіт, я вийшов з хати на подвір'я і став як зачарований, - у саду
дзвінко витьохкувала якась незнайома мені пташка.
Б  Дехто і мене
пізнає - догадуюсь по несподіваних окриках позаду; чим я більше наближаюся
додому, тим тяжче стає від ваги тих несподіваних тривожних окриків.
В Удень я здригався, коли чув за собою тінь від людини,
з огидою слухав ревучі потоки людського життя, що мчали назустріч, як дикі коні.
Г  У п'ятницю,
перед самою війною, сон мені приснився: вийшла я з хати, стала на взгір'ї, а
внизу наш Дніпро і Кошова поєдналися, розкинулися, як небеса прозові.
10. Складне речення із безсполучниковим і підрядним
зв’язком є в рядку 
А
Село також у тумані, але з гори видно, як сонце прудко біжить десь із поля.
            Б День той ткався і ткався із різних
настроїв, у яких переважав радісний, та 
подеколи до нього
долучався і сумний.
            В Так це ім’я прилипло до Івана,
пізніше письменник додав до нього прізвище 
Черемшина, яке
взяв від назви річки Черемош.
            Г Сиплеться, осипається листя, гнуться,
горбляться берези, плаче і посміхається крізь сльози осінь і натрушує журбу на
мою наболілу душу.
Завдання 11-14
передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ,
доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
11.Установіть відповідність між видом речення та
прикладом.
| Вид
  речення 1 складносурядне 2 складнопідрядне 3 безсполучникове 4 складне з різними
  видами зв’язку | Приклад А Синіє ранок, і роса
  горить, до хвилі хвиля ще не гомонить. Б Там завжди перемога,
  де панує згода. В І серце болем
  стрепенуло, і дивним подихом війнуло над неостудженим чолом. Г Мовчить просіка,
  наосліп єднаючи верховіття беріз. Д Глянув на море – серце
  стиснулося від страху. | 
12. Установіть відповідність між видом складного
речення та його прикладом.
| Вид
  речення 1 складносурядне 2 складнопідрядне 3 безсполучникове 4 складне з різними
  видами зв’язку  | Приклад А Не говори печальними
  очима те, що бояться вимовить слова. Б Діти плачуть, і
  плачуть дерева. В Дні минають – і
  лік  їх загубиш, бо зробилися ночі
  малі. Г Жовті квіти, як важкі
  піски, осипаються. Д  Люди до
  неї говорять — не чує, не слухає. | 
13.Установити
відповідність між складними синтаксичними конструкціями і кількістю умовно
простих речень, що входять до складу їх.
| 1 Ще кожна нить дзвенить промінням в небі, вогнем зеленим грає верховіть,
  іще поезія гостить у тебе, як на весіллі молодість гостить. 2 На вогонь можна дивитися нескінченно й щоразу бачити в ньому щось нове,
  але потім настає мить, коли вже ні про що не думаєш, коли просто дивишся й не
  знаєш, що з тобою. 3Те єднання землі й неба щемить у грудях тривогою
  вічності, людина відчуває себе новонародженою перед красою життя, і сяйво
  добра освічує їй душу. 4 Разом з лелеками приходила весна, земля
  прокидалася й виповнювалася знову безліччю істот: жаби кумкали, жайворонки
  вимірювали піснями височінь неба, бджоли стрімко проносилися над головою, а
  джмелі особливо довірливо щось проказували до розцвіченої кропивки. | А 3 Б 4 В 5 Г 6 Д 7 | 
14. Установіть
відповідність між   складними синтаксичними  конструкціями та   їх типами
| 1 сурядний і підрядний зв'язок 2  безсполучниковий
  і підрядний зв'язок 3 безсполучниковий і сурядний зв'язок 4 безсполучниковий, сурядний і підрядний зв'язок | А Яблуня гупнула яблуком, зітхнув спросоння
  татарський брід, а з хмари ошелешено вискочив місяць, і на подвір'ї ожили
  чорнобривці, кущі жоржин і глечики, що скапували на землю росу. Б  У весняному,
  срібному небі виграють жайвори, а я стою в малиннику на місці солов'їної
  вишні і, примруживши очі, дивлюся в небесну глибінь, згадуючи солов'я,
  якого в дитинстві наполохав. В Спросоння озвалися качки, скинулася риба, пропливла
  купина, од якої повіяло татарським зіллям. Г  Є в таку
  пору бентежна єдність між людиною й тишею природи; природа думає про вічний
  перепочинок людини, а та - про завтрашній день Д Свого часу академік Сахаров попереджав, що існує
  цілий ряд ознак, які вказують на те, що з другої половини ХХ століття людство
  вступає в критичний і відповідальний період своєї історії. | 
ІІІ рівень
15.Запишіть
речення, розставивши
пропущені розділові знаки. Побудуйте
його структурну схему. Підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом
частину мови, дайте загальну характеристику всій конструкції й компонентам як
простим реченням (3б)
Тоня скочивши з машини одразу підбігла до батька
защебетала ще й під руку   демонстративно
взяла щоб показати перед льотчиками що вона не соромиться батька хоч  він і в такому вигляді.
 
 
 
 
.png) 
Немає коментарів:
Дописати коментар