Повторення вивченого у 9 класі. Пряма й непряма мова
ІІ варіант
Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.
[1] Життя квітів починається з пролісків. [2] Пролісок — квітка ніжна, але смілива й нетерпляча [3] Ще не зійде сніг, а вже крізь весняну ніздрювату скоринку пнеться цупкий паросток, схожий на цибульку. [4] Кажуть, що в дубовому лісі навесні два неба одне над головою, інше під ногами. [5] Проліску не страшні весняні заморозки, тому що в клітинах цієї рослини міститься підвищена концинтрація цукру.
Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
1.Складений іменний присудок є в реченні
А 1,2 Б 2,3 В 1,4 Г 2,5
2.Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А 1 Б 3 В 4 Г 5
3. Однорідні члени вжито в реченні
А 1 Б 2 В 3 Г 5
4. Орфографічну помилку допущено у слові
А нетерпляча1 речення) Б пнеться (2 речення)
В навесні(4 речення) Г концинтрація (5 речення)
Завдання 5─ 12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
5. Потребує редагування речення
А Проходячи повз книгарню, їй упали в око книги на вітрині.
Б Працюючи наполегливо, він закінчив роботу раніше.
В Чекаючи на матір, діти читали книги
Г Змиваючи пил з дахів, дощ посилювався.
6.Не виділяється комами одиничний дієприслівник у реченні (розділові знаки пропущено)
А Не зрозумівши дівчинка запитала ще раз.
Б Старі верби стоять похнюпившись.
В Я радіючи дивлюсь на сади в цвіту.
Г Умившись дядько одягав чисту сорочку й сідав до столу.
7. Складне речення (розділові знаки пропущено) розміщено в рядку
А Арсенові набридало дивитися на поплавки і він часто засинав.
Б Чумаки рідко сумували ніколи не втрачали бадьорості й веселого настрою.
В Лисиця задріботіла передніми лапами замолотила хвостом по землі й лягла.
Г Стежка крутилася по прибережних горбах одбігала вліво.
8. Допущено помилку у вживанні розділових знаків при однорідних членах у реченні
А Хай на ньому цвіте росяниста доріжка і зелені луги, й солов’їні гаї.
Б І гніт, і неволя, і кров ─ усе зникне навіки.
В Річка свічадо своє розгорнула, і красувалась, і цвіла,і усміхалась.
Г Вогнища тліють, і горять, і жаріють, і вогневіють десь у лісовій гущавині.
9. Слово здавалося не є вставним у реченні
А Восени листя кущів здавалося червоним багаттям.
Б Сади цвіли в такому здавалося захваті, як ніколи.
В В очах дівчини здавалося була зібрана вся синява неба.
Г Здавалося дід якось ніби трохи сяяв.
10. Правильно розставлено розділові знаки в реченні
А «Чого зажурився, мій любий козаче », - питає дівчина вродлива
Б «Прощай, Самсоне! – крикнула зрадлива,– Ти думав, що для тебе я забуду родину?»
В «А це ти, Максиме? - зрадів Карпо, дивлячись у вікно. – Заходь, заходь!»
Г «Ніщо так не красить людину, як натхнення» - подумала Ярославна.
11. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А «Враг його,- каже,- знає, який тепер люд настав!»
Б «Да годi тобi розпитувать! - озвався пiп, - Бачиш, що не татаре, то i впускай».
В «Веди ж нас, Василю, до пана,- каже полковник Шрам.- Де вiн? Чи в
свiтлицi, чи в пасiцi?»
Г «Еге, добродiю,- каже Василь Невольник,- благую честь iзбрав собi пан
Черевань - нехай його Господь на свiтi подержить!»
12. При заміні прямої мови непрямою допущено помилку в реченні
А Мати повідомила донечці, що в табір та поїде в серпні.
Б Софійка міркувала, що найяскравішим козаком є Кирило Тур.
В Мій друг повторює, ви одійдіть за хату, а ми виліземо.
Г Марія Олексіївна запитала в нас , хто не виконав домашнього завдання.
ІІ рівень
Завдання 13-16 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
13. Установіть відповідність між реченням та вжитим у ньому відокремленим членом
А В Україні споконвіку жили різні племена і народи, будуючи своє життя у взаємодії й злагоді Б З півночі, з-за Дніпра, набігли на місто густі хмари. В Соняшники, озвучені бджолами, чомусь схожі на круглі кобзи. Г Софія Київська – джерело пізнання історії нашої культури, зокрема мистецтва Київської Русі.
| 1 відокремлені означення 2 відокремлені прикладки 3 відокремлені додатки 4 відокремлені обставини 5 уточнюючі члени речення.
|
14. Установіть відповідність між поняттями та прикладами
А пряма мова Б діалог В непряма мова Г цитата | 1 В.Сухомлинський говорив, що «любов до Батьківщини неможлива без любові до рідного слова». 2 Сахно запитав, як здоров’я Степаниди Петрівни, як живеться Семенові, чи не думають вони заводити садок... 3— Підемо, Іринко? — Підемо, — погодилася Іра, і дівчатка повагом, навіть не озираючись, рушили собі вулицею. 4 «Люди, що створили цю живу красу, мабуть, у душі ─ поети»,- подумав я, оглядаючи все навколо. 5.Хлопець розповідав по-дитячому, посміхаючись з приводу ще не висловлених думок. |
15. Установіть відповідність між схемами та реченнями (окремі розділові знаки в реченнях пропущено)
А А: «П!» Б «П!» -а. В «П? – а.» Г «П, – а,– п!» | 1 Будьте люде закликав Шевченко своїх співвітчизників. 2 Мамко гукаю сміючись та ви ж в мене ще зовсім молоденькі! 3 Пам'ятаю, казала моя мати Цей світ як маків цвіт. Зранку цвіте, до вечора опаде! 4 Чим же він цей авторитет здобув запитала вчителька. 5 Дідусь підтвердив, що на плесі завжди є качки |
16.Установіть відповідність між реченнями та наявними в них однорідними членами
А однорідні підмети Б однорідні додатки В однорідні обставини Г однорідні означення | 1 Твоє ім’я наповнить душу сонцем і печаллю. 2 Ночі ті, та гітара й жоржини, може, сняться тепер і тобі. 3 Над селом, над полем, над борами райдуга біжить... 4 Шипшини кущ у мене під вікном цвіте блідо-рожевим, ніжним цвітом. 5 Річка синіє, зітхає, сміється... |
ІІІ рівень
17.Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки. Підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте загальну характеристику всій конструкції.
Стоячи на цьому старому тротуарі, вслухаючись у людські голоси, дерево давно вже вивчило людську мову.
Немає коментарів:
Дописати коментар