Контрольна робота №1
Повторення й
узагальнення вивченого
І варіант
І рівень
Завдання 1 ─ 8 мають
по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть
правильну відповідь
1.Фразеологізм бити лихом об землю означає (0,25 б.)
А мати
успіх Б діяти рішуче
В не
зважати на труднощі Г хвилюватися
2. Іменник, який уживаємо лише в множині (0,25
б.)
А народи Б м’ячі
В штани Г поради
3. Іменник жіночого роду записано в рядку (0,25 б.)
А тюль Б путь
В біль Г степінь
4. Не утворюються ступені порівняння від прикметника (0,25 б.)
А білявий Б добрий
В дорогий Г смачний
5.У лапках треба писати власну назву рядка (0,25
б.)
А цукерки
Ромашка Б
річка Дніпро
В вітали
Кобзаря (Шевченка) Г
місто Луцьк
6. Закінчення -у (-ю) у формі родового відмінка однини
мають усі іменники, ОКРІМ (0,25 б.)
А туман Б вогонь
В народ Г
квадрат
7. Префіксальним способом утворено слово (0,25 б.)
А льодохід Б підземелля
В прибігти Г розкричатися
8.Орфографічну помилку допущено в
слові (0,25 б.)
А Херсонщина Б
Галиччина
В Хмельниччина Г Вінниччина
Завдання 9 ─ 20 мають по п’ять варіантів
відповідей,
серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ
9. Помилковим є
тлумачення фразеологізму (0,5б.)
А
кури не клюють – багато Б
комар носа не підточить - ідеально
В бути на коні – мати успіх
Г побити горшки – побити посуд
Д
переливати з пустого в порожнє - говорити
щось несуттєве
10. Позначте рядок, у
якому всі іменники мають форми однини і множини (0,5б.)
А ліси,
шахи Б штани, озера
В суперечки,
бенкети Г
дріжджі, сорочки
Д електровози,
радощі
11. Ступені порівняння
можна утворити від усіх прикметників, записаних у рядку (0,5б.)
А
вродливий, складний Б сліпий, сумний
В лисий,
зелений Г архіважливий, добрий
Д теплий,
чорнявий
12. Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку (0,5б.)
А пів на дванадцяту Б
третя година десять хвилин
В двадцять хвилин сьомої Г
двадцять хвилин по другій
Д п’ ята година сорок п’ять хвилин
13. Неологізми наведено в рядку (0,5б.)
А кошеня,
ґазда Б
рать, ремесло
В хакер,
сервер Г
кишеня, колиска
Г бараболя,
файний
14. Правильно поєднано
прикметники з іменниками у рядку (0,5б.)
А красивий панно, смачне
драже Б цікавий
турне, старовинне піаніно
В маленьке шимпанзе,
біле кімоно Г поважна леді, сучасне Токіо
Д довгий путь, великий собака
15. У формі орудного відмінка кінцевий
приголосний основи іменника подовжується у всіх словах рядка (0,5б.)
А мідь,
папороть Б осінь, вість
В паморозь, жовч Г
любов, блакить
Д благодать, радість
16. Літери -е- (-є-) пишемо в словах (0,5б.)
А вул…чка,
тр..мтіти Б ч..ревики, л..вада
В кот..чок, вогн..ще Г ш..нель,
ліж..чко
Д л..мон, ж..брак
17. Усі слова пишуться з префіксом при-
в рядку (0,5б.)
А …старий, …морський Б …клеїти,
…глибокий
В …жовклий, …мудрий Г
….морожений, …освященство
Д
…старкуватий, …вокзальний
18. Апостроф пишемо в усіх словах рядка (0,5б.)
А
матір... ю, торф…яний, В..ячеслав Б міжгір...я,
Лук...янченко, св…ято
В
Св..ятослав, в...язи, рум…яний Г п..янкий,
моркв..яний, від..їзд
Д
кур..йоз, ув..язнення, торф..яний
19. Помилку при творенні прикметників допущено в
рядку (0,5б.)
А Франція
– французький Б Буг - бугський
В печеніг
– печенізький Г
гігант - гігантський
Д Гадяч – гадяцький
20. Зі знаком м'якшення всі слова пишуться в рядку (0,5б.)
А повіс..тю, кур..йоз, біл..шіс..ть Б калинон..ці, чернівец...кий, вуз..кий
В піс..ня, вартіс..т.., черкас..кий Г матін..ці, райс..кий, жмен..ці
Д Уман..щина,
консул..с..кий, крад...кома
ІІІ рівень
Завдання 21 -24 передбачають
установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть
відповідник, позначений БУКВОЮ
21. Установіть
відповідність між займенниками та їх розрядами за значенням (1б.)
1 особові 2 вказівні 3 відносні 4 неозначені |
А хто, котрий Б
вони, ми В
хтось, деякий Г оцей, такий Д
весь, сам |
22. Установіть відповідність (1б.)
Відмінок іменника |
Приклад |
1 називний 2 кличний 3 місцевий 4 знахідний |
А Любіть, шануйте, плекайте рідну мову! Б
Кобзарство — самобутня, оригінальна сторінка в
історії культури й мистецтва. В
Мова твоя, Україно, з мови твоїх
солов’їв. Г Птицю пізнають по пір’ю, а людину —
по мові. Д
Мова — то цілюще народне джерело. |
23. Установіть відповідність між схемами та словами (1б.)
1 2 3 4 |
А день, учень Б вечірній, мудрість В землемір, місяцехід Г кіно, метро Д привокзальний, прибережний |
24. Установіть відповідність між фразеологізмом та його
значенням(1б.)
1 Місто він знає як… 2 Нові будинки ростуть як… 3 Крутиться з ранку до вечора як… 4 Ми з сестрою схожі як… |
А гриби після дощу Б свої п’ять пальців В дві краплі води Г рукою зняло Д
муха в окропі |
Немає коментарів:
Дописати коментар