четвер, 17 жовтня 2024 р.

РМ. Аналіз письмового твору-роздуму (18.10.2024)

 

ПОВТОРЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ Й ПОГЛИБЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО. СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ Й РЕЧЕННЯ. ГОЛОВНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ. ПРОСТЕ РЕЧЕННЯ 

1.Головне слово виражене дієсловом у всіх словах рядка 

А тихо розмовляти, одягти капелюх    Б малювати олівцем, червоні маки

            В заплющити очі, смачне яблуко          Г гарна пісня, писати чітко


2.Просте речення  наведено в рядку 

            А Я попрошу панів, щоб пустили його в горниці подивитися на сосонку.

            Б Івась розповідає, показує цяцьки, діти всі щебечуть, дивуються.

            В Недалеко від лісу стояла хатка, в якій жив чоловік із сім’єю.

            Г Ми будемо висаджувати квіти, поливати їх та оберігати від палючого сонця.

3.Виділене слово в реченні Науки не носить за плечима виступає 

            А означенням                                              Б обставиною

В додатком                                                  Г присудком

4.У всіх словосполученнях головне слово виражене іменником у рядку 

            А співати голосно, сумна історія          Б добрі овочі, зелена ялинка     

            В швидкий потяг, зробити якісно         Г вивчити напам’ять, стрімка річка

5. Укажіть   просте речення  

            А І діти грядущого віку здійснять, чого ми не здійснили.

 Б Ніколи серце не заплаче, бо все обернеться на спів.

 В Моя Україно, мою долю на пробу любові бери.

            Г Я йду у поле навпрошки, а жито теплим хлібом дише.

6. Лише словосполучення наведено в рядку

А  коло школи, шукати вихід                 Б    рідний край, розглянуте питання

            В  опадає листя, хустка матері               Г    лист від брата, бити байдики

7. Додаток-це

            А  другорядний член речення, який означає предмет і відповідає на запитання  всіх відмінків, крім називного й кличного

            Б  другорядний член речення, який вказує на ознаку предмета й відповідає на запитання який?  чий? котрий?

            В  другорядний член речення, який називає різні ознаки дії-  місце, час, причину, мету, спосіб, ступінь

            Г  другорядний член речення, який відповідає на запитання  як? де ? хто? який? котрий?

8. Спонукальне речення записано в рядку

А  Нарешті прийшло літо!                                  Б  Не бійтесь заглядати у словник.
В Синичко-сестричко, де твоє гніздечко?      Г От і осінь прийшла

9. Обставина відповідає на питання

            А який? яка? яке? чий?                                        Б як ?де? коли? куди?

            В що робити? що зробити?                                 Г непрямих відмінків

10. Односкладне  речення записано в рядку

А Надворі  було  тихо.                                          Б Весело  світить  сонце.

В Дерева  шумлять.                                               Г  Він – найкращий друг.

11. Двоскладним є речення

            А Вивчаймо рідну мову.                                      Б  Люблю красу чарівного слова.

            В Мова об’єднує людей у національну спільноту.

Г  Не можна не любити рідної мови.

12. Питальні речення найчастіше починаються словами

            А бо, чому, адже, тому, і                                     Б як, чому, коли, навіщо

            В де,але, то, а                                                         Г для чого, але, що, та


 


ПОВТОРЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ Й ПОГЛИБЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО. ЗВЕРТАННЯ, ВСТАВНІ СЛОВА, ОДНОРІДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ В ПРОСТОМУ РЕЧЕННІ

1.Звертання використано в реченні

 А Десь, кажуть, є гора, де не співають птиці.

 Б Весна пролетіла світом, і літо спішить услід.

             В Добра не шкодую ні людям, ні сину.

 Г Усі закохані в тебе, жайворонку.

2.Між однорідними членами потрібно поставити кому в реченні (розділові знаки пропущено)

 А Ждуть вологи і гори і ниви просить пити зерниста земля.

 Б Словом і піснею славити хочу щедре братерство і нашу родину.

 В Людські тривоги і боління я прагну в слово перелить.

 Г Спокійну совість і чисті руки я мушу ревно оберігати.

3.Вставне слово вжито в реченні

 А Благословенні будьте, мамо, я чую ласку ваших рук.

 Б Кажуть, сніг на полі — хліб у коморі.

 В «Чи може бути чорне білим?» — спитало чорне в білого.

 Г А світ навкруг простий і звичний, і усміх стелиться над ним.

4.Узагальнювальне слово стоїть після однорідних членів (розділові знаки пропущено) у реченні

А Радіє все садок і поле і долина.

 Б На жовтій траві на павутинні на деревах повсюди лежала роса.

 В Музика це все і спів і чистота й птахи ці й хмари і твердість криці.

 Г Все бачить співець у широкім роздоллі і небо і море красу світову

 5.Укажіть, яким членом речення є виділене слово в реченні

            Люблю я, Києве, тебе в ранковий час…

А підметом    Б  додатком           В  не є членом речення     Г означенням

6. Виділіть речення з узагальнювальним словом

А Тихі, ніжні зорі спадали з неба.  

Б Фіалка уособлює прихід весни, пробудження природи.

В Лози, кручі, ліс ─ усе блищить і сяє на сонці.

Г  А маки процвітають і білим, і сивим, і червоним квітом.

7.  Допущено помилку при постановці розділового знака при узагальнювальному  слові в реченні

А  Ми садили ліс у полі: і дубочки, і тополі, і осику, і ліщину, і червону горобину

Б …І вода, і трава, і земля: все любов’ю тобі промовля.

В Подяка вам за все: і за здоров’я, й за любов.

Г  Луки, гори, пишні сади — усе зелене й  принишкле.

8. Двокрапку при узагальнювальному слові потрібно поставити в реченні (розділові знаки пропущено)

А Скрізь червоно на небі і на узгір’ях і на горі.  

Б У саду яснім свіжі осінні квіти…  

В Земля України і сонце і небо усе мені рідне.

Г  Наче в провесні чи в літі зацвіли поля.

9. За допомогою вставних слів здається, можливо, мабуть можна виразити

А почуття радості                         Б невпевненість

В упевненість                                 Г почуття жалю 

10.  Пропущено розді­лові  знаки в реченні

А Здається, з-за лісу з’явилася темна хмарка.

Б Вітру нема, а хмарка на диво сунеться.

В  По-моєму, то величезна зграя шпаків.

Г  Виявляється, вони восени завжди збираються в зграї.

11.  Вставне слово стоїть в се­­редині речення в рядку

А Він, здається, все знав, все пережив, передумав.

Б Буває, часом сліпну від краси.

В На жаль, чудес на світі не буває.

Г  Може, ви чули, як пахне земля? Мабуть, ще змалечку чули…

12. Звертання є в реченні(розділові знаки пропущено)

А  Справді  сміється  той  хто  сміється останній.

            Б У  світ  широкий  навпростець  вивела мене  надія.

            В  Земле  рідная  мати  дай  нам  сили  та здоров’я.

            Г  На  мою  думку  цей  розділ  можна  розширити.

 


 


ПОВТОРЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ Й ПОГЛИБЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО. СКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ. ПРЯМА МОВА. ДІАЛОГ

1. Складне речення     є в рядку (розділові знаки пропущено)

            А Багряне листя під ногами покірно й тепло шелестить.

            Б Конюшина падає під ноги  в тузі клонять голови червоні маки.

В Кайдани    бряжчали болем озивалися в серці...

Г Сиджу на березі ріки  дивлюсь вогким навколо зором.

2. Складне речення     є в рядку (розділові знаки пропущено)

            А Над степом сяє сонце і вітри літають там.

Б  Тихо, тихо вітер віє і з травою гомонить.

            В Ми хоч бідні  але чесні.

Г Там шпак доспівує пісню всю душу виливає.
3. Складне речення     є в рядку (розділові знаки пропущено)

А Земля відроджена встає і знов народу подає скарби свої нетлінні.

Б На золоті крил із-під тучі бджола поспішає у світ.

В Івась розповідає, показує цяцьки, а діти всі щебечуть, дивуються.

Г Недалеко від лісу стояла хатка.

4. Складне речення     є в рядку

А Ми будемо висаджувати квіти, поливати їх та оберігати від палючого сонця.

Б Біла скатертина увесь світ накрила.

В  Товста снігова ковдра і міцний килим опалого листя надійно вкривають землю від морозу.

Г Прийшла осінь, у зелені коси беріз вплелися золотисті стрічки.

5. Складне речення     є в рядку

А Блискуче зелене листя цієї квітки не в’яне ні взимку, ні влітку.

Б За рідною землею і в раю скучно.

В Облетів весняний цвіт,  літо вже минуло…

Г Темно-зелена красуня і біля людських осель росте.

6. Складне речення     є в рядку

А Солов’я збентежив трепет яблуневих віт.

Б Золоті бджоли бриніли в золотому сонячному промінні, купчились на вуликах, біля річок, гули весело

В  У білих снігах потонули гори, степи й долини… 

Г Птиця створена для літання, а чоловік народжений для праці.

7.  Укажіть речення з прямою мовою (розділові знаки пропущено)

А Співають у пісні що нема кращого на вроду як ясна зоря на погоду.

Б Ніщо так не красить людину як натхнення подумала Ярославна. .

В Він пишався тим що був сином своєї країни. .

Г  Чого зажурився мій любий козаче.

8. Складне речення     є в рядку

           А  Зашепотіли збуджені листочки, заметушилась у траві комашня.

           Б Вийшов з хати Юрко і побачив велику  бурульку.

           В  Ми працювали охоче, старанно.

Г Вір своїм очам, а не чужим речам.

9.Складне речення     є в рядку

А Прямо над нашою хатою пролітають лебеді.

           Б   Вони летять нижче розпатланих хмар і струшують на землю бентежні звуки далеких дзвонів.

В Дід говорив, що так співають лебедині крила.

Г Я придивляюсь до їхнього маяння, прислухаюсь до їхнього співу.

10. Складне речення     є в рядку

А  Білі стовбури молодих дерев блищать на сонці, і від цього гай стає ще світлішим.

Б  Весна – пора нових радощів і для людини, і для всього живого.

В  Гордовито стоять колючі малиново-червоні шишки будяка.

Г Сонце піднімається все вище, світить яскраво, більше дає тепла.

11. Правильно розставлено розділові знаки в реченні

А От пан вийшов на ґанок і питає  «Чого вам, люди добрі?»

Б «Хто це мене кликав?» , обізвався  чоловічок .

В  Але цар ходив, пишався, він із зятем цілувався, похвалявся: «Недоступним став для всіх голосний і щирий сміх».

Г «Оце вже і втретє моя правда» – сказав радісно дядько.

12. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А «Гей, – подумав собі хитрий Лис.   Та це непогано, що вони  мене  бояться».

Б  Багач  каже  бідному  братові: «Поверни  мені  корову».

В Повернувся брат до вірних слуг і  промовив:  «Настав  час  визволяти рідний край».

Г «Чого  ви,  тату,  плачете?»    запитала  дочка.


 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Контрольна робота

  Контрольна робота №6 Всеволод Нестайко, Валентин Чемерис, Олесь Бердник, Галина Пагутяк Варіант 1 І рівень Завдання 1─ 12 мають по чотири ...