четвер, 9 жовтня 2025 р.

КОМПЛЕКСНА ПІДСУМКОВА РОБОТА з розділу «Повторення та узагальнення вивченого» (10.10.2025)

 

КОМПЛЕКСНА ПІДСУМКОВА РОБОТА №1

ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО

ГР1. УСНО ВЗАЄМОДІЮ

ЗАВДАННЯ.  Пригадайте, чи були ви учасником чи учасницею конфліктів?  Чи часто траплялися такі ситуації? Чи починали конфлікти? А чи намагалися їх залагодити?  Визначте свій емоційний стан під час і після конфліктів.

Говоріть чітко, послідовно, не поспішайте. Підготуйте, якщо є потреба, опорні слова або план розповіді. Тривалість– 1-2 хвилини.

 

ГР2. ПРАЦЮЮ З ТЕКСТОМ

ЗАВДАННЯ. Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.

            Термін «конфлікт» походить від латинського слова conflictus, яке перекладається як «зіткнення» або «сутичка».

Конфлікти виникають тоді, коли людина або група осіб мають суперечності щодо цінностей, переконань, інтересів; відчувають образу, роздратування, гнів, оскільки вважають, що стосовно них діють несправедливо.

Конфлікти не варто сприймати лише негативно, адже інколи вони допомагають учасникам і учасницям виявити різноманітність поглядів, краще зрозуміти й озвучити власну позицію, порозумітися, знайти шляхи розв’язання проблеми. Отже, конфлікт – це не лише виклик, але й можливість. Нам варто навчитися правильно сприймати такі ситуації, контролювати їх.

Конфлікти бувають випадковими або спровокованими спеціально. Часто вони виникають тому, що люди не вміють сприймати критику й реагувати на неї. Потрібно навчитися визнавати свої помилки, аргументувати власну точку зору, застосовувати критичне мислення й контролювати   емоції. Дайте собі відповіді на питання: «Що зі сказаного може бути для мене корисним?», «Як критика може мені допомогти?»

Під час конфліктів слід виявляти повагу до себе, мати почуття власної гідності, аргументувати власну думку, уважно слухати протилежну сторону,  поважати думку інших.

Початковий рівень( завдання 1-3 – по 1 балу).

1.  Яка основна думка тексту?

2.   Поясніть значення виразу «критичне мислення».

3.   Створіть асоціативний кущ до слова «конфлікт».

Середній рівень( завдання 4-6 – по 1 балу).

4. Чому конфлікти не варто сприймати лише негативно?

5.  Чому важливо в конфліктній ситуації  наводити переконливі аргументи ?

6.  Знайди міркування, які відповідають змісту твору.

            А Конфлікт завжди є негативним явищем.

            Б Під час конфлікту потрібно контролювати свої емоції.

            В Усі конфлікти відбуваються випадково.

            Г Потрібно уникати критики.

            Д Уміння аргументувати свою думку допомагає уникнути непорозумінь..

Достатній рівень (завдання 7-9 – по 1 балу).

7.   Продовжте речення.

            Конфлікти виникають тоді … (2-3 речення)

8.  Чи може конфлікт стати початком чогось хорошого? Думку аргументуйте.       

9.  Як, на вашу думку, уміння слухати допомагає успішно розв’язати конфлікт.

 

Високий рівень (завдання 10 – 3 бали)

Завершіть речення.

Я дізнався/дізналася, що … .

Мене здивувало … .

Тепер буду намагатися…

У конфліктах я, як правило, ….

Мені потрібно навчитися … .

 

ГР3. ПИСЬМОВО ВЗАЄМОДІЮ

Поміркуйте, чи можна жити без конфліктів? Зазначте переваги й недоліки такого життя. Напишіть есе « Життя без конфліктів». Обсяг – до 1 сторінки.

 

ГР4. ДОСЛІДЖУЮ МОВЛЕННЯ

ПОВТОРЕННЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО

І ВАРІАНТ

Початковий рівень (завдання 1-6 – по 0,5 б.)

1.Фразеологізм бити лихом об землю означає  

А мати успіх                                                           Б діяти рішуче      

В не зважати на труднощі                                   Г хвилюватися

2. Іменник, який уживаємо лише в множині  

А народи                                                                  Б м’ячі                     

В штани                                                                    Г поради  

3. Іменник жіночого роду записано в рядку  

А тюль                                                                      Б путь                      

В біль                                                                        Г степінь

4. Не утворюються ступені порівняння від прикметника

А білявий                                                                 Б добрий     

В дорогий                                                                Г смачний

5. Закінчення -у (-ю) у формі родового відмінка однини мають усі іменники, ОКРІМ

А туман                                                                    Б вогонь

В народ                                                                    Г квадрат  

6.Орфографічну помилку допущено в слові  

А Херсонщина                                                       Б Галиччина                      

В Хмельниччина                                                   Г Вінниччина  

Середній рівень (завдання 7- 10 – по 1 балу)

7. Установіть відповідність між займенниками та їх розрядами за значенням.

1 особові

2 вказівні

3 відносні

4 неозначені

 

А хто, котрий

Б вони, ми

В хтось, деякий

Г оцей, такий

Д весь, сам

8. Установіть відповідність.

Відмінок іменника

Приклад 

1 називний

2 кличний

3 місцевий

4 знахідний

 

А Любіть, шануйте, плекайте рідну мову!

Б Кобзарство — самобутня, оригінальна сторінка в історії культури й мистецтва.

В Мова твоя, Україно, з мови твоїх солов’їв.

Г Птицю пізнають по пір’ю, а людину — по мові.

Д Мова — то цілюще народне джерело.

9.  Установіть відповідність між схемами та словами.

1

2

3

4  

А день, учень

Б вечірній, мудрість

В землемір, місяцехід

Г кіно, метро

Д  привокзальний, прибережний

10. Установіть відповідність між фразеологізмом та його значенням.

1 Місто він знає як

2 Нові будинки ростуть як

3 Крутиться з ранку до вечора як

4 Ми з сестрою схожі як

 

А гриби після дощу

Б свої п’ять пальців

В дві краплі води

Г рукою зняло

Д муха в окропі

Достатній  рівень (завдання 11- 13 – по 1 балу)

11. Накресліть таблицю. Запишіть в зошит номери іменників у відповідні колонки.

Чоловічий рід

Жіночий рід

Середній рід

Множина

 

 

 

 

1 ПК

2 біль

3 дріб

4 боржомі

5 Монако (країна)

6 авеню

7 окуляри

8 меню

12. Спишіть. Визначте розряд прикметників у парах.

            Ведмежа послуга- ведмежа лапа, вишнева сукня- вишневе варення. 

13.Запишіть числа словами, рокриваючи дужки.

3 (учень),  344 (аркуш), 3/10 (відсоток),  два (кілометр)

Високий рівень (завдання 14 – 2 бали)

14. Провідміняйте числівник 694. 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар